فیلم/ استاندار همدان: گرامیداشت شهدا نباید محدود به مقطع خاصی باشد

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: خاطرات هر یک از رزمندگان حاکی از بزرگی و عظمت آنها است و گرامیداشت شهدا محدود به مقطع خاصی نیست بلکه همه زمان ها مختص به این کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه شنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان افزود: گرامیداشت نام و یاد شهدا منحصر به یک مقطع نیست بلکه در همه روزها و زمان ها باید این برنامه ها برگزار شود.

وی اضافه کرد: ما مدیون شهدا و مرهون بزرگی آنها هستیم چرا که شهدا در راه مانایی این سرزمین، این مردم، در راه فرهنگ تعالی بخش اسلام و قرآن جان خود را نثار کردند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان ادامه داد: یکی از مهم ترین تکالیف مسئولان برگزاری نکوداشت و بزرگداشت با هدف معرفی شهدا است.

قاسمی فرزاد درباره چرا حمله دشمن به آرمان ها و ارزش ها گفت: این هجمه به واسطه روح حاکم بر فرهنگ و روح حاکم در کتاب و آرمان ها با استکبار و استکبارگری، ستم و ستم گری مخالف است.

وی اظهار کرد: رزمندگان در راه دفاع از آرمان ها جان خود را اهدا کردند بنابراین این میراث گرانبها نباید در این عصر محصور شود بلکه در زمینه ترویج و انتقال این مفاهیم و ارزش ها به نسل های آینده تکلیف دارند.

استاندار همدان افزود: برگزاری آیین های گرامیداشت تنها منحصر به یک مقطع باشد بلکه در همه زمان ها باید یاد شهدا را زنده نگه داشت زیرا ما مدیون و مرهون بزرگی و عظمت شهدا هستیم.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: فعالیت هایی در راستای معرفی این فرهنگ تعالی بخش صورت گرفته است تا فرهنگ و حماسه رزمندگان را به نسل های بعدی منتقل کند.
وی ادامه داد : این فرهنگ به آیندگان نحوه دفاع از خود را یاد می دهد هر چند در گذشته به این میزان امکانات و تجهیزات برای ثبت و ضبط و انتقال وقایع و رخدادها نبود.

استاندار همدان گفت: بسیاری از وقایع دفاع مقدس هنوز پنهان باقی مانده یا در سینه شهدا برای هنیشه تاریخ پنهان ماند و تنها بخشی از وقایع منتقل شده است.
وی افزود: تفسیر وقایع جنگ توسط رزمندگان، آزادگان، جانبازان می تواند زمینه ساز تالیف کتاب های بیماری در حوزه دفاع مقدس و شهدا شود.

به گزارش ایرنا دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت با حضور ۱۲۰ ناشر و هفت هزار اثر گشایش یافت.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در شانزدهم مهرماه سالجاری برگزار می شود.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha