۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85249131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرزندان خود را باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم

همدان-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: فرزندان خود را باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم و رخدادهایی همچون کنگره هشت هزار شهید استان و برنامه های جنبی آن مانند نمایشگاه ملی کتاب مقاومت یا دفاع مقدس فرصت خوبی برای این کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه همدان در حسینیه امام (ره) افزود: از شهروندان همدانی می خواهیم که از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همراه با فرزندان و دانش آموزان استقبال کنند تا فرهنگ ایثار در دفاع مقدس به آنها نشان داده شود.

وی در ادانه با تاکید حضور اقشار مختلف در آیین عبادی سیایی نماز جمعه و توجه به اقامه نماز،از حضور استاندار در نماز جمعه قدردانی کرد.

ایت الله شعبانی موثقی در ادامه افزود: نماز آداب و اسراری دارد که باید رعایت شود و با توجه وحضور قلب خوانده شود که اگر اگر آداب نماز را رعایت نکنیم آن نماز باطل است.

خطیب جمعه همدان گفت: پیامبر اکرم (ص) پس از بازگشت از معراج و سفر معنوی، خطاب به مسلمانان گفتند که نماز معراج مومن است و می تواند او را تکامل بخشد

وی بر نظارت پدر مادرها در ترویج فرهنگ نماز برای فرزندان خود تاکید و یادآور شد: والدین وظیفه دارند آداب انجام نماز را از فرزاندان خود بخواهند.

امام جمعه همدان در گفت: برخی از مدیران مسئولیت می پذیرند اما وظایف خود را نمی دانند، اینها باید برای حل مشکلات مردم باید دنبال راهکار قانونی باشند

آیت الله شعبانی موثقی افزود:قانون به تنهایی نمی‌تواند عدالت را محقق کند بلکه مسوولان اگر جایی منافع مردم تامین نمی شود باید تلاش کنند تا مقررات و قوانین را اصلاح و تغییر دهد.

وی ادامه داد: مدیران نباید به بهانه غیرقانونی بودن یا نبود بودجه به مشکل یامطالبه مردم بی توجه باشند و اقدام به حل آنها از مسیرهای دیگر قانون نکنند.

خطیب جمعه شهر همدان تاکید کرد: طرح این جمله که مامورم و معزول نشان از ناکارآمدی مسئول است چرا که مسوولان وظیفه دارند مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و تعیین سرپرست برای این دستگاه در همدان، یادآور شد:نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم است و باید شخص متعهدی برای آموزش و پرورش همدان از سوی وزارتخانه معرفی شود که استاندار نیز پیگیر این مساله است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه مسوولین را دعوت به تقوای الهی می کنم، تصریح کرد: اگر هر مسوولان تقوا داشته باشند خداوند به وی قدرت تشخیص خدمت را می دهد و فریب نمی خورد که این وعده الهی است.

وی اظهار کرد: کسانی که متولی جامعه هستند باید امنیت، عدالت و رفاه اقتصادی مردم را تامین کنند و اگر در جامعه ای امنیت نباشد عدالت و رفاه اقتصادی نیز ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تبریک هفته نیروی انتظامی،گفت: در نظام اسلامی امنیت در سطح بالایی تامین شده که این مهم با فداکاری نیروی انتظامی تامین شده است.

وی افزود: اقتدار فرماندهی انتظامی موجب نظم و امنیت می شود و این خود بستر ساز جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

آیت الله شعبانی بر رعایت هنجارها در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: ممکن است عده‌ای برخی هنجارها را قبول نداشته باشند اما باید به قانون تمکین کنند.

در پایان مراسم امروز نماز جمعه، نمازگزاران بر پیکر جانباز ۷۰ درصد شهید مسعود صاحبی نماز خوانده و پیکروی را تشییع کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha