اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد به بیماران نیازمند اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در ساعات پایانی ۱۵ مهر اعضای بیمار مرگ مغزی کتایون صادقی دهکردی ۶۰ ساله با رضایت خانواده خیراندیش وی، جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، رسول رحیمی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: کتایون صادقی بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد بستری شده بود اما پس از چندی مرگ مغزی وی از سوی پزشکان این مرکز تایید و در نهایت با رضایت خانواده، اعضای این بیمار مرگ مغزی جداسازی و اهدا شد.

وی ادامه داد: این مورد، دوازدهمین اهدای عضوی ثبت شده در استان طی سالجاری است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با تقدیر از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی، یادآور شد: اگر چه چهارمحال و بختیاری به نسبت جمعیت و درصد اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی، جزو استان‌های پیشتاز در امر اهداکننده اعضای بیماران مرگ مغزی به شمار می‌رود اما می‌طلبد این مهم با کمک رسانه‌ها و سایر گروه‌های بانفوذ در جامعه فرهنگسازی شود تا این امر حسنه در استان کمرنگ نشود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو پنج استان فعال کشور در اهدای عضو است.

سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha