یونیفل خواستار خویشتنداری لبنان و رژیم صهیونیستی شد/شهادت ۳۱۳ فلسطینی در حمله اسرائیل

تهران-ایرنا- در پی تبادل آتش بین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب این کشور (یونیفل) در بیانیه‌ای خواستار خویشتنداری طرفین شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، نیروهای صلح بان سازمان ملل در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی نیز خواستار خویشتنداری طرفین و جلوگیری از افزایش تنش ها شدند.

حزب الله لبنان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که گروه‌های شهید «عماد مغنیه» سه پایگاه صهیونیستی را در مزارع شبعا هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که منطقه «جبل دوف» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از جنوب لبنان، هدف شلیک خمپاره یا توپخانه قرار گرفته است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از تداوم درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در شهرک «کفار عزا» نزدیک مرز غزه خبر داد و نوشت: ۲۴ ساعت بعد از حمله حماس، هنوز نیروهایش در سرزمین های اشغالی حضور دارند.

این رسانه صهیونیست، همچنین به نقل از وزارت بهداشت غزه، از شهادت ۳۱۳ فلسطینی و زخمی شدن یکهزار و ۹۹۰ نفر دیگر (۲۰ کودک) در حملات هوایی صهیونیست ها به این شهر خبر داد.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از شهادت ۴۰۰ فلسطینی و به اسارت گرفتن تعدادی از مبارزان فلسطینی خبر داد.

این مقام صهیونیست، تخلیه شهرک های هم مرز با غزه، پایان دادن به جنگ در سرزمین های اشغالی و کنترل مرزها را اولویت کنونی ارتش رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

این عملیات پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین های اشغالی صورت گرفته تاکنون موجب هلاکت حداقل ۳۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یکهزارو ۸۰۰ صهیونیست دیگر شده است.

عملیات طوفان الاقصی علاوه بر این که بازنمایی گوشه ای از اراده جوانان فلسطین برای دفاع از آب و خاک کشور خود و مقابله با دشمن اشغالگر است، نشانگر قدرت و پیشرفت نظامی نیروی مقاومت بوده، به طوری که برخی سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودند و این حمله بی تردید شکست سرویس اطلاعاتی آنها به شمار می آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha