۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85251626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف‌ و ضبط یک دستگاه فلزیاب در بانه/ ٢ متهم دستگیر شدند

سنندج- ایرنا- فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بانه کشف و ضبط شد و ۲ مجرم آثار تاریخی نیز در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا زارعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: برابر گزارش رسیده از سوی اداره اطلاعات و امنیت بانه به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف‌ و ضبط یک دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در محور بانه-سقز، بررسی‌ و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه ٢ نفر با هویت معلوم و بومی دستگیر و به‌ همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: هر گونه استفاده از این نوع دستگاه‌ها منوط به صدور مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر اینصورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه صیانت از میراث‌فرهنگی استان به مشارکت همه جانبه هموطنان نیاز دارد، افزود: دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha