سپاه پنج‌هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی در خراسان‌رضوی هزینه کرد

گناباد-ایرنا- فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ پنج هزار میلیارد ریال توسط این قرارگاه طی سال جاری برای محرومیت‌زدایی در استان خراسان رضوی هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد اشعری روز یکشنبه در همایش منادیان و مدافعان وحدت استانهای خراسان رضوی و جنوبی که به میزبانی شهرستان خواف برگزار شد، افزود:‌ قبل از انقلاب شهرستان خواف از امکانات چندانی نظیر آب و برق،‌ بهداشت،‌ مدارس و غیره برخوردار نبود، امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات زیربنایی و محرومیت زدایی زیادی انجام شده و یا در دست اقدام است.

وی با اشاره به ترفندهای دشمنان و عوامل آنها برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در سطح منطقه و کشورمان ادامه داد:‌ وحدت یک اعتقاد است و یک شعار و مخصوص یک زمان خاص نیست، لذا بیان هر گونه سخنانی که منشاء تحریف و دروغ دارد، به منزله بازی در زمین دشمنان است و باید از آن پرهیز کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع)‌ اظهار کرد:‌ هر حنجره ای که سخن از تفرقه به زبان بیاورد، در زمین دشمن بازی کرده و هر حنجره و حلقومی که صحبت از وحدت مسلمانان کند، مقدس است.

وی گفت:‌ معاندان برای نیل به اهداف خود با ایجاد گروههای نظیر منافقان و گروه تکفیری داعش بدنبال تفرقه بین شیعه و سنی و آسیب رساندن به ارزشهای اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند، ولی با هوشیاری و بصیرت مردم ولایت‌ مدار و انقلابی به اهداف خود نرسیدند.

سردار اشعری خاطر نشان کرد: امروز با اقتدار جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی کشور عراق ،گروههای ضد انقلاب از مرزهای این کشورر رانده شدند و دشمنان این مساله را خلاف اهداف خصمانه خود می بینند.

وی تصریح کرد:‌ دشمنان و عوامل آنها با ایجاد اغتشاشات سال گذشته، با تهاجم ترکیبی و با صرف هزینه های بسیار به دنبال شکاف و تفرقه بین مردم شیعه و سنی و در پی آن تجزیه و تقسیم ایران به پنج استان بودند و برخی هم در داخل کشور خود را باخته بودند که با درایت سپاه و نیروهای مدافع امنیت و حضور گسترده مردم در صحنه به اهداف خود دست نیافتند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع)‌ بیان کرد: اکنون دشمنان که همه راهها را به روی خود بسته دیده اند، از طریق فضای مجازی بدنبال ضربه زدن به مردم و نسل جوان می باشند.

وی ادامه داد:‌ آمریکا که دم از آزادی بیان می زدند، خود دارای بیشترین زندانیان در سطح جهان است و بیشترین مواد مخدر در کشور آمریکا به مصرف می رسد.

۱۰ هزار میلیارد ریال صرف طرحهای محرومیت‌زدایی در خواف

فرماندار خواف هم در این همایش گفت:‌ به برکت نظام جمهوری اسلامی و با تلاش دولت سیزدهم از هفته دولت سال گذشته تاکنون افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و محرومیت زدایی و حقوق معادن در این شهرستان هزینه و طرحهای مهمی در این زمینه اجرا شد.

مهدی عباسپور افزود:‌ اکنون عملیات اجرایی افزون بر ۱۷۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و زیربنایی در شهرستان خواف آغاز شده است و با بهره برداری از آنها شاهد اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر در این شهرستان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: نرخ بیکاری در شهرستان خواف از ۱۳.۹ درصد در سال ۱۳۹۵ اکنون به ۶ دهم درصد کاهش یافته است.

فرماندار خواف گفت:‌ شهرستان خواف از ظرفیت ها و نعمتهای بسیار خوبی در بخشهای مختلف نظیر معادن غنی سنگ آهن ، بادهای ۱۲۰ روزه به عنوان یکی از ۱۰ کریدور بزرگ دنیا و پتانسیلهای زیاد برای بهره گیری از انرژی خورشیدی برخوردار است و به برکت نظام جمهوری اسلامی این ظرفیتهای بالقوه به بالفعل تبدیل شده است.

همایش منادیان و مدافعان وحدت با حضور فرمانداران و علماء‌ شیعه و سنی استانهای خراسان رضوی و جنوبی به میزبانی شهرستان خواف برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha