۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبر: 85271228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجلاس شهدای وحدت در مشهد آغاز شد

۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبر: 85271228
اجلاس شهدای وحدت در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- چهاردهمین اجلاس شهدای وحدت سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده با حضور فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از علمای اهل سنت کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این اجلاس با حضور خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم از استانهای دارای جمعیت مشترک سنی و شیعه کشور در مجتمع آیه های مشهد در حال برگزاری است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و یکی از مولوی های اهل سنت از جمله سخنرانان این اجلاس هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اجلاس گفت: سردار شوشتری آغازگر تامین امنیت پایدار و توسعه و رفع محرومیت به طور توامان در منطقه سیستان و بلوچستان است و این مسیر همچنان ادامه دارد.

سردار محمد اشعری افزود: شهیدان شوشتری و محمدزاده میوه‌های دوره سخت جهاد و مجاهدت هستند و برای ایجاد وحدت اسلامی در عمل جهاد کردند.

وی ادامه داد: امروز وحدت، امنیت و توسعه مناطق مختلف نشان داد که دشمنان نتوانستند ندای وحدت آنان را خاموش کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز سران قبایل و طوایف در ادامه این راه مبارک یاری کننده هستند. امروز در سایه عظمت شهیدانی زندگی می کنیم که توانستند آزادی، آسایش و استقلال را برای ما به ارمغان آورند.

بدنه اهل سنت همراه نظام جمهوری اسلامی است

امام جمعه پاوه نیز در این مراسم گفت: بدنه و شاکله اهل سنت در نقاط مختلف کشور، همراه و همسوی آرمان های نظام جمهوری اسلامی است و در هیچ یک از تحرکات و اغتشاشات مقطعی اخیر کشور هم حضور نداشته است.

حاج ماموستا "ملا قادر قادری" افزود: اهل سنت طعم شیرین انقلاب اسلامی را بارها چشیده و پیام عدالت خواهی آن را با جان و دل دریافت کرده است.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اضافه کرد: این رژیم هر جنایتی که توانست علیه بشریت انجام داد و هیچ ابایی از اقدامات ننگین خود ندارد.

امام جمعه پاوه با انتقاد از برخی از حمایت های سران دولت های عربی از اقدامات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: متاسفانه برخی از این سران و همچنین برخی روحانیون اهل سنت با سکوت در برای اقدامات رژیم صهیونیستی، به صورت ضمنی از این اقدامات حمایت کرده اند که این رفتار آنها جای تاسف دارد.

ماموستا قادری افزود: دشمنان، خون ما را حلال می دانند و توجیه و سکوت در برابر آنها جایز نیست و به ضرر مسلمانان است.

وی تاکید کرد: هر یک از ما مسوولیتی دارد و باید برای مبارزه با اقدامات دشمنان یک قدم در مسوولیت خود به جلوتر برداریم.

یادواره شهدای وحدت در گرامیداشت سالگرد شهادت سرداران نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده و ۴۰ نفر از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم شیعه و سنی برگزار می‌شود که ۲۶ مهرماه سال ۱۳۸۸ بر اثر انفجاری تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند و به "شهدای وحدت" معروف شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha