شناسایی تخلفات توزیع‌کنندگان گوشت قرمز فارس:فرار مالیاتی ۶۷۰ میلیارد ریالی

شیراز-ایرنا- به منظور افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق شناسایی منابع و پایه‌های جدید مالیاتی بدون فشار مضاعف به واحدهای تولیدی و سایر مالیات دهندگان فعلی، شناسایی اشخاص فعال در حوزه فروش گوشت قرمز در شهر شیراز آغاز و فرار مالیاتی ۶۷۰ میلیارد ریالی در حوزه توزیع کنندگان گوشت قرمز کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق گزارش جدید مرکز آمار طی ۱۲ ماه اخیر، بیشترین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی مربوط به گوشت قرمز بود، لذا دولت برای مقابله با روند افزایشی قیمت گوشت قرمز، اقدام به واردات گسترده گوشت گرم کرد.

شناسایی تخلفات توزیع‌کنندگان گوشت قرمز فارس:فرار مالیاتی ۶۷۰ میلیارد ریالی

وضعیت بازار گوشت در ماه‌های اخیر

طبق این گزارش از مجموع ۵۳ قلم کالای خوراکی منتخب در مناطق شهری، قیمت ۳۲ قلم از کالاها تورم سالانه کمتر از تورم نقطه‌ای مناطق شهری یعنی رقمی معادل ۳۹.۶ درصد داشته‌اند؛ در مقابل، قیمت ۲۱ قلم کالا، بیش از تورم سالانه مناطق شهری افزایش یافته است.

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد در شهریور ماه امسال، قارچ بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده است.

با این حال در میان اقلام خوراکی اساسی، بیشترین افزایش قیمت مربوط به تخم مرغ با ۱۰ درصد، گوشت گاو یا گوساله با ۷.۷ درصد و گوشت گوسفند با ۵ درصد بوده است.

بدین ترتیب رشد قیمت گوشت قرمز در ماه‌های اخیر، به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم و البته مسئولین دولت محسوب می‌شد.

بر همین اساس دولت برای مقابله با روند افزایشی قیمت گوشت قرمز، اقدام به واردات گسترده گوشت قرمز از مقاصد مختلف کرد.

مدیرعامل شرکت بسته‌بندی صنعت گوشت و مواد پروتئینی که معتقد است دولت با افزایش حجم واردات تلاش جدی برای تنظیم بازار گوشت قرمز و مرغ انجام داده است، اعلام کرد: اکنون گوشت قرمز و مرغ بسته‌بندی با نرخ مصوب در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و افزایش واردات سبب کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

بدین ترتیب طی هفته‌های اخیر، گوشت‌های وارداتی وارد فروشگاه‌های بزرگ مراکز استان‌های مختلف از جمله استان فارس شده و روند عرضه آن رو به رشد است.

این در حالیست که اخیراً اداره کل امور مالیاتی فارس از شناسایی فرار مالیاتی در حوزه توزیع کنندگان گوشت قرمز خبر داده است.

شناسایی فرار مالیاتی در حوزه توزیع کنندگان گوشت قرمز

در حقیقت با هدف شناسایی منابع و پایه های جدید مالیاتی با تحقیقات و بررسی های دقیق صورت گرفته، کتمان درآمد در بین توزیع‌کنندگان گوشت قرمز کشف شد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در این باره گفت: به منظور تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی مبنی بر افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق شناسایی منابع و پایه‌های جدید مالیاتی بدون فشار مضاعف به واحدهای تولیدی و سایر مالیات دهندگان فعلی، شناسایی اشخاص فعال در حوزه فروش گوشت قرمز در شهر شیراز آغاز شد.

حمیدرضا محمدابراهیمی افزود: با بررسی سوابق مالیاتی اشخاص دارای پرونده مالیاتی و مطابقت فروش‌های تعیین شده در این پرونده‌ها با میزان مصرف سرانه گوشت قرمز، مشخص شد که این دو موضوع هیچگونه تناسبی با هم نداشته و تعداد زیادی از اشخاص فعال در حوزه گوشت قرمز فاقد پرونده مالیاتی بوده و مالیات تشخیصی جهت اشخاص دارای پرونده نیز فاصله بسیار زیادی با حجم فعالیت و فروش آنها دارد.

شناسایی بیش از ۸۰۳ نفر در حوزه گوشت

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت:اضافه کرد: بمنظور ایجاد شفافیت در این موضوع و مطالبه مالیات واقعی از این اشخاص، در اجرای ماده ۱۸۱قانون مالیات‌های مستقیم، واحد اجرایی بازرسی مالیاتی این اداره کل، تحقیقات و بازرسی‌های لازم را آغاز کرد و با توجه به اطلاعات استخراجی بیش از ۸۰۳ نفر از افرادی که در حوزه فروش گوشت قرمز فعالیت داشتند شناسایی شدند که با بررسی سوابق مالیاتی آنها بیش از ۷۵ درصد این اشخاص فاقد هر گونه پرونده مالیاتی هستن و از اشخاص دارای پرونده نیز مالیات بسیار پایینی مطالبه شده است.

شناسایی تخلفات توزیع‌کنندگان گوشت قرمز فارس:فرار مالیاتی ۶۷۰ میلیارد ریالی

بر اساس اطلاعات استخراجی توسط بازرسی این اداره کل، مالیات محاسبه شده در سال های ۱۳۹۵ لغایت ۱۴۰۰ برای این افراد بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال بوده که شامل ۵۲۰ میلیارد ریال اصل مالیات و ۱۵۰ میلیارد ریال جرائم غیرقابل بخشودگی است که به منظور پیشگیری از تضییع حقوق دولت و رعایت عدالت مالیاتی، برای این افراد پرونده مالیاتی تشکیل و مطالبه مالیات‌های متعلقه در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha