۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85252188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پناه بردن ۷۴ هزار فلسطینی به مدارس «آنروا» برای در امان ماندن از حملات رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۷۴ هزار فلسطینی در غزه به مدارس و مراکز وابسته به این آژانس امدادی پناه برده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در این بیانیه افزود که نزدیک به ۷۴ هزار فلسطینی به ۶۴ مدرسه و پناهگاه وابسته به این نهاد در نوار غزه پناه آورده اند.

آنروا در بیانیه خود اضافه کرد: احتمال می رود که این شمار با تداوم بمباران سنگین و حملات هوایی به مناطق مسکونی، افزایش یابد.

در این بیانیه به هدف قرار گرفتن مدرسه وابسته آنروا به شکل مستقیم اشاره شده که خانواده‌های آواره در غزه در آن پناه گرفته بودند.

آنروا از وارد آمدن خسارات سنگین به این مدرسه که بیش از ۲۲۵ نفر را در خود جا داده هم خبر داد.

در این بیانیه آمده است: تیم های آنروا در حال تهیه سرپناه و آب آشامیدنی برای خانواده ها هستند و مواد غذایی، لوازم بهداشتی و مواد نظافتی برای تحویل به خانواده ها آماده می شود.

آنروا در ادامه خواستار حمایت از غیرنظامیان درهر شرایطی شد و بر ضرورت آتش بس تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت در امان ماندن مدارس و دیگر زیرساختهایی که خانواده های آواره در آن به سر می برند، از حملات تاکید شده است.

به گزارش ایرنا، درگیری هایی که از روز شنبه میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست و به دنبال عملیات «طوفان الاقصی» آغاز شده است، تاکنون به شهادت ۴۱۳ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن و ۲ هزار و ۳۰۰ زخمی منجر شده است.

به اذعان رسانه های صهیونیستی، یک هزار نفر از صهیونیست ها نیز به هلاکت رسیده و تعداد افرادی هم که توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند، بیش از ۱۵۰ نفر است.

این در حالی است که «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی یکشنبه شب اعلام کرد که فقط این جنبش، بیش از ۳۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

اشغالگران حملات خود را علیه فلسطینیان تشدید کرده و در ساعت های اخیر به صورت همزمان صدها نقطه را هدف قرار داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha