روایت فایننشال تایمز از شوکه شدن شهروندان اسرائیلی از ضعف ارتش صهیونیستی

تهران- ایرنا- روزنامه فایننشال تایمز نوشت، با وجود ادعای رژیم صهیونیستی درباره توانمندی نظامی و برخورداری از سلاح‌های پیشرفته، شهروندان اسرائیلی از ضعف ارتش و رها شدنشان به دنبال حملات بی‌سابقه حماس، شوکه شده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این تارنمای انگلیسی در گزارشی میدانی نوشت، امدادگری که برای در امان ماندن از حملات حماس در کلینیکی در جنوب اراضی اشغالی پناه گرفته بود در آخرین پیامی که برای خویشاوندانش ارسال کرد این سوال را پرسید که: پس «ارتش اسرائیل کجاست؟»

سرنوشت این امدادگر به گفته خواهر او هنوز معلوم نیست و مقامات هم هنوز پاسخی نداده اند اما بعد از حملات بی سابقه فلسطینی ها از نوار غزه که رژیم صهیونیستی و ارتش آن را تکان داد، اسرائیلی‌ها به دلیل تلفاتی که در خیابان ها و منازل خود مشاهده کرده اند و فقدان آمادگی مسئولانی که وظیفه آنها حفظ و حراست از آنهاست، در شوک و هراس بسر می برند.

این گزارش افزود: اسرائیلی‌ها عادت کرده اند در شرایط احتمال وقوع درگیری زندگی کنند اما از سال ۱۹۴۸ تاکنون هرگز چنین حملات مرگبار و گسترده ای را در داخل مرزهای یهودی نشین تجربه نکرده بودند.

این رسانه به نقل از یک سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در یک روستای مرزی گفت: احساس می کنم در رویایی فاجعه بار بسر می برم.

وی با اشاره به گستردگی حملات حماس گفت ما مدتهاست که قدرت بازدارندگی خود را از دست داده ایم.

فایننشال تایمز با اشاره به این که وی و همسایگانش در غیبت نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شدند دست به اسلحه ببرند، نوشت: شهروندان در این مناطق در منازل خود جنگیدند این در حالیست که ارتش رژیم صهیونیستی خود را قدرت نظامی و دارای سلاح های پیشرفته می داند؛ موضوعی که بسیاری از شهروندان اسرائیلی را شوکه کرده است.
فایننشال تایمز به نقل از یک استاد دانشگاه در شهر سدیروت (Sderot) در جنوب فلسطین، گفت هنوز هم وحشت زده و شوکه هستم.

این رسانه به نقل از شاهدان حمله حماس نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی ساعت ها قادر به واکنش نبود.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگری نظیر نداشته و بنابر آخرین آمار یک هزار کشته صهیونیست بر جای گذاشته است.

رژیم صهیونیستی که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده، اقدام به بمباران مناطق مسکونی غزه کرده که تا این ساعت به شهادت ۴۳۶ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن و ۲ هزار و ۳۰۰ زخمی منجر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha