۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85253505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشاگری‌های رسانه های صهیونیستی درباره وضعیت ارتش/ نظامیان جرات ورود به غزه را ندارند

تهران-ایرنا- رسانه های رژیم صهیونیستی با افشاگری درباره وضعیت ارتش این رژیم اعلام کردند که نظامیان اشغالگر در سایه اوضاع کنونی کمبود نیرو و پشتیبانی لجستیکی، جرات ورود به غزه را ندارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، همزمان با وخامت اوضاع در مناطق مجاور غزه، «رونین منلیس» سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آنچه ارتش را نگران می‌کند، عدم موفقیت در بازگشت به حصار و دیوارحائل است. وجود بیش از ۳۰ روزنه از دریا تا دیوار، مانع از عبور ارتش و برخورد با رویدادها می‌شود.

رسانه صهیونیستی «والا» هم از اوضاع سردرگمی خبر داد که ارتش این رژیم در آن به سر می برد.

رسانه های صهیونیست «هاآرتص» هم به چالشهای ارتش این رژیم در برابر مقاومت فلسطین اشاره کرد که با کمبود نیرو و دشواری در انتقال نیروها به مناطق جنگی روبرو است. کمبود شدید نیرو سبب شده که ۳۰۰ هزار نیروی احتیاط خود را فرا بخواند، آنهم در شرایطی که بحران نیروهای احتیاط به زلزله در داخل نهاد نظامی تبدیل شد.

درباره نظامیان احتیاط هم یکی از خبرنگاران به کانال ۱۳ اسرائیل گفت که تلفنش مملو از پیام هایی از نیروهایی است که متوجه شدند، تجهیزات لازم وجود ندارد.

با وجود تهدیدات اشغالگران، اما در اسرائیل صحبت از شکست می‌شود، به طوری که یدیعوت آحارونت آن را «شکست اکتبر۲۰۲۳ » توصیف کرد.

رسانه های رژیم صهیونیستی با توجه به کمبود تجهیزات لجستیکی همانند آغاز جنگ کیپور و جنگ ۳۳ روزه لبنان این پرسش را مطرح می‌کنند که پول‌های ارتش کجا می‌روند؟

آنها تاکید می‌کنند: ادعای اینکه انبارها ارتش پر است، دروغی آشکار است.

رسانه های اسرائیل به مقامات این رژیم و ارتش آن گوشزد کردند که آنها در سایه اوضاع کنونی نیروها و پشتیبانی لجستیکی جرات ورود به غزه را ندارند.

این درحالی است که تحلیلگر کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که اسرائیل به سمت نبرد طولانی مدت در غزه پیش می رود که بیش از هفته ها به طول خواهد انجامید.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین به اوضاع بغرنج شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه در سایه عملیات «طوفان الاقصی» اشاره و اعلام کردند که ارتش این رژیم کنترل این مناطق را از دست داده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با سی ان ان اذعان کرد که ارتش این رژیم کنترل مناطق مجاور غزه را از دست داده است.

از سوی دیگر رسانه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرد که نبرد در حالی در جبهه جنوبی پس از اینکه کابینه سیاسی و امنیتی این رژیم اعلام جنگ کرد، ادامه دارد که اسرائیل به دنبال بیرون آمدن از شوک حمله غافلگیرکننده کشنده ای است که مقاومت فلسطین صبح شنبه انجام دادند.

با سیطره نیروهای مقاومت بر برخی شهرک های اطراف غزه در جریان عملیات «طوفان الاقصی»، رسانه های رژیم صهیونیستی به دستاوردهای گردان‌های القسام که تحت پوشش حملات موشکی به ۲۰ شهرک و ۱۱ مرکز و پایگاه ارتش اسرائیل رخنه کرد، اذعان کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین موفق به عبور از دیوار حائل در ۸۰ نقطه شدند. رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ رزمنده مقاومت دیوار حائل را رد کردند.

اعتماد شهرک نشینان به ارتش از بین رفته است

در بحبوحه شکست نظامی آشکار ارتش اشغالگر از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی، رسانه صهیونیستی والا از بحرانی به نام فروپاشی اعتماد به نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم پرده برداشت.

این رسانه گزارش داد: ارتش در شرایطی که شهرک نشینان به آن اعتمادی ندارند، توان حمله ندارد. ارتش، به سادگی قادر به حمله نیست، در حالی که اعتماد شهرک نشینان به آن فروپاشیده تا جایی که پس از پایان نبرد، مقابله با «احساس رها شدن» برایشان دشوار خواهد بود.

رسانه های اسرائیلی از انتقاد شدید شهرک نشینان اطراف غزه از نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم خبر دادند.

شهرک نشینان گفتند: ما را به حال خود رها کردید تا جنگجویان وارد منازل ما شوند و هر کاری که دوست داشتند انجام دادند. طبق کدام سناریو این در اسرائیل رخ می‌دهد؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha