آرژانتینی‌ها حامی غزه؛ محکومیت آوار بمب‌های میلیاردی بر سر کودکانی با خرج روزانه ۱ دلاری

تهران- ایرنا- آرژانتینی‌ها در حمایت از فلسطین و در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به خیابان‌های پایتخت آمدند و با تجمع در مقابل سفارت اسرائیل، فریاد مخالفت با بمباران سلاح‌های میلیاردها دلاری بر سر کودکان فقیر غزه سر دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای پِرفیل، شهر بوئنوس آیرس آرژانتین در ساعات گذشته شاهد تظاهراتی در نفی تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بود که با فراخوان کمیته همبستگی آرژانتین با مردم فلسطین (el Comité Argentino de Solidaridad con el Pueblo Palestino) برگزار شد.

ائتلاف جبهه چپگرایان (PTS-Frente de Izquierda) از جمله سازمان‌هایی بود که در این تجمع حضور یافت.

«همبستگی با توده‌های فلسطینی»، «عزت غزه» و « حمایت کامل از مردم فلسطین» برخی از پارچه‌نوشته‌ها در دست تظاهرات‌کنندگان بود.

آرژانتین حامی غزه؛ محکومیت آوار بمب‌های میلیاردی بر سر کودکانی با خرج روزانه ۱ دلاری

پاتریسیو دِل کورو (Patricio del Corro) سیاستمدار آرژانتینی و نامزد نمایندگی این منطقه که از جمله شرکت‌کنندگان در این فراخوان بود، اعلام کرد: باید گفت که قشر کارگر آرژانتین در کنار مردم مظلومی هستند که اکنون از بمباران غزه رنج می‌برند. ما شانه به شانه مردم فلسطین می‌ایستیم. زیرا آن‌ها کسانی هستند که مورد تهاجم قرار گرفته‌اند و ۷۵ سال است که از سیاست رژیم آپارتاید صهیونیستی رنج می‌برند.

کورو تصریح کرد: رسانه‌های اصلی، صدای امپریالیسم هستند که از سیاست صهیونیستی رژیم اسرائیل حمایت می‌کند.

وی همچنین به اظهارنظر تنها نامزد ریاست جمهوری آرژانتین علیه رژیم صهیونیستی اشاره و خاطر نشان کرد: دیروز در مناظره ریاست جمهوری، میریام برگمن (Myriam Bregman) به صراحت گفت: سیاستی که باعث نابودی هزاران نفر در فلسطین می‌شود، سیاست آپارتاید اسرائیل است. اکنون بمباران‌هایی با هواپیماهای به اصطلاح هوشمند صورت می‌گیرد و بمب‌های هوشمند به ارزش میلیاردها دلار روی سر بچه‌هایی می افتد که با درآمد کمتر از یک دلار در روز و در یک زندان رو باز زندگی می‌کنند. این سیاست امپریالیسم است و آن‌ها با این تصور که حمایت از مردم فلسطین به معنای پیروی از سیاست یهودستیزی است، به ما ملحق نمی‌شوند.

آرژانتین حامی غزه؛ محکومیت آوار بمب‌های میلیاردی بر سر کودکانی با خرج روزانه ۱ دلاری

در حالیکه آرژانتین با حدود ۳۰۰ هزار عضو، بزرگترین جامعه یهودی را در آمریکای لاتین در خود جای داده است، صدها نفر روز دوشنبه نیز در راهپیمایی در بوئنوس آیرس در حمایت از رژیم اسرائیل شرکت کردند.

حضور پررنگ این گروه در آرژانتین سبب شد تا مسئله تحولات روزهای اخیر مبنی بر بالا گرفتن درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، به مناظره انتخابات ریاست جمهوری نامزدها نیز کشیده شود و برگمن تنها نامزدی باشد که علیه این رژیم آپارتاید موضع‌گیری کند.

در زنجیره واکنش‌های جهانی و کشورهای آمریکای لاتین به بالا گرفتن درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، شماری از شهروندان بولیویایی حامی مبارزات مردم فلسطین در مقابل سفارت آمریکا در پایتخت این کشور تظاهرات کردند و با تاکید بر آگاهی جوانان بولیوی از جنایت‌هایی که در فلسطین رخ می‌دهد، پایان حمایت دولت جو بایدن از رژیم اسرائیل را خواستار شدند.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه‌جانبه و گسترده خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که با تلفات گسترده برای صهیونیست ها، در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و رژیم صهیونیستی را در شوک فرو برده است.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد چهارمین روز خود شده که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان داشته که روزهای سختی در پیش رو دارند و توان بالای نیروی مقاومت دربرابر ماشین جنگی اشغالگران موجب شده تا این رژیم برای در تنگنا قرار دادن غیرنظامیان به روش های غیر انسانی قطع آب و برق، حمله به آمبولانس و مراکز بهداشتی و درمانی و کشتن خبرنگاران روی آورد.

بر اساس تازه‌ترین آمار، از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون ۲۰۸ کودک و زن در نواره غزه به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha