۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85253733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: محاصره کامل نوار غزه براساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی ممنوع است

تهران- ایرنا- سازمان ملل متحد اعلام کرد: محاصره کامل نوار غزه براساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی ممنوع است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل افزود: حملات اسرائیل به غزه، مدارس و برج های مسکونی را هدف قرار داده و باعث قربانی شدن غیرنظامیان شده است.

این کمیساریا اضافه کرد: محاصره غزه وضعیت را وخیم تر می کند و بر فعالیت تاسیسات پزشکی و بهداشتی تاثیر منفی می گذارد.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه حملات مرگباری را علیه فلسطینی‌ها آغاز و نوار غزه را در محاصره کامل قرار داد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا بامداد امروز (سه شنبه) ۷۰۴ نفر شهید شده اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ۴۰۰۰ نفر و تعداد زخمی های صهیونیست ها نیز از مرز ۲۷۴۱ نفر گذشته است.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستور محاصره کامل باریکه غزه و قطع برق این منطقه را صادر کرده است.

وی بر ممانعت از رسیدن غذا، سوخت و هر نوع امکانات دیگری به مردم غزه تاکید کرد،«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این باره گفت که اظهارات وزیر جنگ صهیونیست‌ها برای قطع آب و برق فلسطینی‌ها بدتر از رفتار نازی‌هاست.

قاسم گفت: بیانیه وزیر جنگ برای جلوگیری از دسترسی مردم به آب ، غذا و قطع برق غزه و توصیف وی از مردم فلسطین به "انسان‌ های حیوان صفت " بدتر و شنیع تر از رفتار نازی ها و یک نژادپرستی وقیحانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha