رییس شورای شهر: هر خانوار یزدی ۲.۵ دستگاه خودرو دارد+ فیلم

یزد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه بیشترین خرید خودرو کشور مربوط به این استان است، گفت: آخرین آمار خودروهای موجود در شهر یزد ۲ خودرو به ازای هر خانوار اعلام شده بود که به تازگی این رقم به ۲.۵ خودرو افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا "عزیزالله سیفی" روز سه‌شنبه در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک استان یزد افزود: در زمان شیوع کرونا به شهروندان توصیه کردیم تا برای حفظ سلامتی خود به خودروهای شخصی روی آورند و اکنون همین افراد که روزی با ناوگان اتوبوسرانی تردد می کردند دیگر حاضر به تردد با این وسایل نقلیه جمعی نیستند و نمی توانند خودروهای شخصی خود را کنار بگذارند.

پلاک‌گذاری ۱۶۰۰ خودرو، شهریور ماه در یزد

وی معضل ترافیک را از مهمترین مشکلات فعلی شهر یزد دانست و یادآور شد: در شهریور ماه امسال ۱۶۰۰ خودرو در یزد پلاک گذاری شد که ظرفیت معابر یزد جوابگوی این حجم خودرو نیست.

وی با بیان اینکه طرح‌های ترافیکی یزد، موافقان و مخالفان زیادی دارد اما شورای شهر با پذیرش ریسک، آن را کلید زد و لذا اجرای این طرحها چالش برانگیز است، گفت: اصلاح هندسی برخی معابر آغاز شده و در دست اقدام است، هم از ما قدردانی شده و هم ناسزا شنیدیم.

رییس شورای شهر یزد، میادین معلم، امام حسین، اطلسی و ریاضی را از جمله معابری اعلام کرد که طرح های ترافیکی در آنها در دست انجام است.

سیفی در ادامه با قدردانی از پلیس راهور استان به دلیل همکاری در اجرای این طرحها، اظهار داشت: سیل فروردین سال گذشته مشکلات زیادی را برای مردم و مسوولان شهر ایجاد کرد و در حال جمع کردن این مشکل بودیم که مردادماه باز سیل جاری شد و به ۷۰۰ خانه خسارت زد .

وی ادامه داد: هنوز از این سیل ها فارغ نشده بودیم که جریان آشوب ها پیش آمد و هر چند با حضور نیروهای امنیتی شاهد کمترین خسارت نسبت به سایر نقاط کشور بودیم اما ۴۰ هزار شعارنویسی را پاکسازی کردیم و همه سرویس های بهداشتی شهر را که پر از شعار شده بود بهسازی نمودیم.

وی تخریب آسفالتهای شهری به دلیل سیل های مورد اشاره را هم یادآور شد و گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان امسال به این امر اختصاص و هزینه کردیم ولی هنوز کار تمام نشده است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۷۰۰ هزار نفر آنها در شهر یزد سکونت دارند.

در همایش طلایه داران ترافیک یزد از فعالان این حوزه در استان تجلیل شد.

ترافیک در یزد به یکی از معضلات اساسی شهری در سالهای اخیر تبدیل شده و هنوز نسخه شفابخشی برای آن پیچیده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha