بخشی از ترافیک معابر یزد حاصل تردد خودروهای غیربومی است

یزد -ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد، ترافیک روان و تردد آسان روزهای ابتدایی مهرماه در معابر شهر را حاصل همکاری بین بخشی و برنامه ریزی درست و به موقع در این شورا و شهرداری یزد دانست و گفت: بخشی از ترافیک موجود هم نتیجه تردد خودروهای غیربومی است؛ این خودروها یا برای امور اداری و یا شخصی در یزد تردد می‌کنند.

"عزیزالله سیفی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال و قبل از آغاز سال تحصیلی برای روان سازی و کاهش ترافیک در بسیاری از نقاط شهر اقدامات خوبی شد که ثمره و نتیجه آن در روزهای ابتدایی مهرماه امسال برای شهروندان بطور ملموس قابل دیدن است .

وی ادامه داد: ترافیک روان و تردد آسان به دلیل انجام برخی از این اقدامات بود و امیدواریم همچنان این روند ادامه داشته باشد تا ترافیک شهر یزد علی رغم افزایش تعداد خودرو ، به صورت درستی مدیریت و کنترل شود .

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اصلاح هندسی میدان معلم و افزایش کناره های میدان ،اصلاح هندسی میدان امام حسین(ع) ، تبدیل میدان جانباز به چهار راه و ادامه تکمیل رینگ شهری یزد برخی از اقدامات انجام شده است ضمن آنکه در صورت همکاری بیشتر دانشگاه یزد شاهد کاهش ۳۰ درصدی ترافیک شهری خواهیم بود،

سیفی ادامه داد: اصلاح تقاطع ها و میادین و همچنین اصلاح برخی از پیاده روها و آسفالت معابر بویژه معابر و خیابان های منتهی به مدارس و همچنین اصلاح مشکلات ترافیکی برخی از خیابان ها و نصب تابلوهای ترافیکی نیز از دیگر اقدامات انجام شده طی چند ماه اخیر است که همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: آسایش و راحتی مردم همواره از دغدغه های اصلی شورای اسلامی شهر است و علی رغم اینکه طی سالهای گذشته بدلیل کرونا استفاده از خودرو شخصی افزایش یافته و تعداد زیادی خودرو در سطح شهر تردد دارد و گاها شاهد قفل شدن برخی از خیابان های یزد بودیم اما در روزهای اخیر تردد کاملا آسان و روان انجام شد.

بخشی از ترافیک معابر یزد حاصل تردد خودروهای غیربومی است

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: این در حالیست که تعداد زیادی خودرو نیز از سایر شهرستان ها همه روزه در یزد تردد دارند که از پرسنل اداری یا شخصی بوده و باعث افزایش ترافیک خواهند شد و لذا برنامه ریزی در این زمینه با توجه به بازگشایی مدارس کاملا سریع و درست باید انجام می شد.

سیفی اظهار داشت: ستاد مهر برای اولین بار در شهرداری یزد تشکیل و برنامه ریزی برای حل مشکل ترافیک بصورت مقطعی و سریع در دستور کار قرار گرفت و برای دراز مدت نیز اقدامات دیگری انجام خواهد شد و امیدواریم با همراهی دیگر ارگانها و بویژه ادارت خدمات رسان شاهد تسریع در به ثمر رسیدن فعالیت ها باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: احداث زیرگذر در چندین نقطه از شهر یزد و همچنین احداث روگذر در میدان امام حسین(ع) یزد در حال انجام و برخی نیز در حال پیگیری است و انشالله با افتتاح این پروژه ها شاهد کاهش محسوسی از ترافیک در بسیاری از نقاط شهر خواهیم بود و روان سازی تردد خیابان ها با نگاه به پیاده محوری در دستور کار قرار دارد.

بخشی از ترافیک معابر یزد حاصل تردد خودروهای غیربومی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد نیز در گفت و با ایرنا گفت: روزهای اول و سوم مهرماه با هدف رفاه حال شهروندان و کاهش بار ترافیکی، استفاده از ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی یزد برای همه اقشار مختلف مردم و بویژه دانش آموزان و دانشجویان رایگان شد .

حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری اظهار داشت: ساماندهی سرویس مدارس و تصویب نرخ کرایه نیز از دیگر اقدامات انجام شده است و تقاضا داریم مردم عزیز یزد در این زمینه با شهرداری همکاری داشته باشند چون در نهایت سود و ثمره آن به خود مردم بر می گردد و بیشترین نتیجه ان کاهش بار ترافیکی است که در روزهای اول مهر هم شاهد آن هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha