۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85254594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استعدادیابی تخصصی کاراته در مدارس گلستان آغاز شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات کاراته گلستان سنین کودکی و نوجوانی را فرصت مناسبی برای شناسایی علاقمندان این رشته دانست و گفت: طرح استعدادیابی تخصصی کاراته براساس مولفه‌های فنی با همکاری آموزش و پرورش در مدارس استان آغاز شد.

اسماعیل جبله روز چهارشنبه روز جهانی کاراته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از مجموع بیش از ۲۰۰ نفر دارای کارت مربیگری کاراته در استان گلستان، ۸۰ نفر فعال هستند و کار آموزش انجام می‌دهند.

وی افزود: فوتبال به عنوان یک رشته پایه همواره مورد توجه کودکان و نوجوانان در ساعات ورزش مدارس است اما در کنار آن دانش آموزان برای تخلیه انرژی‌های خود علاقه زیادی به رشته‌های رزمی از جمله کاراته دارند.

رییس هیات کاراته گلستان ادامه داد: خیلی از خانواده‌ها برای افزایش قدرت دفاعی کودکان تمایل زیادی به یادگیری یک رشته رزمی از سوی فرزندان خود دارند که در صدر آن کاراته است.

جبله با اشاره به اینکه خیلی از مربیان کاراته در مدارس تدریس می‌کنند و آشنایی خوبی نسبت به ظرفیت‌ها دارند، افزود: کمیته استعدادیابی هیات کاراته استان، مدارس را برای شناسایی افراد مستعد هدف‌گذاری کرده است.

وی بیان کرد: مربیان با حضور در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه شرایط جسمی، جثه و اندام و توان فیزیکی دانش آموزان علاقمند را بررسی و در صورت مستعد بودن به خانواده‌هایشان مشاوره لازم را ارائه می‌دهند.

فعالیت سازمان‌یافته ۲ هزار ورزشکار کاراته‌باز در استان گلستان

رییس هیات کاراته گلستان با اشاره به فعالیت ۲ هزار ورزشکار استان به صورت سازمان‌یافته در این رشته، گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب دانش آموزان از کاراته به طور قطع در سال‌های آینده بر تعداد ورزشکاران فعال این رشته افزوده خواهد شد.

جبله افزود: تابستان امسال شاهد حضور جمعیت زیادی از کودکان و نوجوانان علاقمند در کلاس‌های تابستانی رشته کاراته در تمام شهرستان‌های استان گلستان بودیم.

وی گفت: طبق اعلام فدراسیون کاراته هیات گلستان از نظر عملکردی جزو ۱۰ استان برتر کشور است و تیم منتخب ۱۱ نفره کاراته مردان این استان در مسابقات بین‌المللی ارمنستان در اواخر شهریورماه موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و هفت برنز شد.

گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت به عنوان یکی از سه استان شمالی کشور شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha