اثر حجمی دست مهر به یاد سردار دل‌ها در تهران رونمایی شد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از رونمایی اثر حجمی دست مهر به یاد سردار دل‌ها خبر داد و گفت: این اثر حجمی با ۶ متر ارتفاع و از جنس فایبر گلاس و فلز توسط هنرمند کشورمان مرام علی نوری ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، رضا صیادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اثر حجمی با اقتباس از تصویر اهدا گل سرخ توسط محمد حسین بواس فرزند شهید مدافع حرم حسین بواس در حین نماز جماعت به حاج قاسم است که عمق مهربانی و مردمی بودن سردار دل‌ها را به تصویر کشیده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: تاکنون طرح‌های متفاوتی برای حاج قاسم سلیمانی کار شده است اما به جرات می‌گویم که این طرح یکی از متفاوت‌ترین کارهاست که چهره حاج قاسم در آن نیست و بدون اینکه تصویر حاج قاسم را نشان دهد مکتب ایشان را روایت می‌کند و آن صحنه‌ای که یک کودک به ایشان گل داد در خاطر همه ما مانده است.

صیادی تاکید کرد: در روزهایی که طوفان الاقصی را در فلسطین داریم و چنین حماسه‌ای در حال وقوع است جای خالی حاج قاسم را بیشتر از همیشه حس می‌کنیم به همین مناسبت این المان را در همین روزها افتتاح کردیم.

اثر حجمی دست مهر به یاد سردار دل‌ها در تهران رونمایی شد

عظمت و بزرگی سردار دل‌ها این روزها بیشتر مشخص است

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در حاشیه رونمایی از اثر حجمی دست مهر به یاد سردار دل‌ها به خبرنگاران گفت: در روزهایی که حماسه آفرینی ملت عزیز فلسطین و همچنین مظلومیت برادران و خواهران عزیزمان در این کشور را شاهد هستیم عظمت و بزرگی کاری که حاج قاسم سلیمانی در این سال‌ها انجام داد بیشتر مشخص شده است.

حسین نظری افزود: هر چقدر که ما بتوانیم در معرفی اسطوره‌های کشورمان موفق‌تر عمل کنیم برای نسل آینده امید آفرین‌تر خواهد بود.

به گفته وی، اثر دست مهر روایت یکی از اتفاقات زیبایی است که در زندگی حاج قاسم سلیمانی افتاد لحظه‌ای که وی در حال نماز بود و فرزند شهیدی به سمت ایشان آمد تا به او گل هدیه کند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: حاج قاسم هم به رسم همیشه که با فرزندان شهدا مهربان و رئوف بود در حین نماز گل را از دست کودک گرفت.

وی با اشاره به این موضوع که ما این اتفاق زیبا و خاطره انگیز را تبدیل به یک المان شهری کردیم تا یادمانی برای این صحنه خلق شده باشد، گفت: این کار با ذوق و هنر و استعداد اهالی هنر انجام شده است.

نظری یادآور شد: اولین نتیجه ساخت این اثر زنده نگه داشتن یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی عزیز است در مرحله دوم نماد این رشادت ها را در ذهن کودکان زنده نگه می دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha