عملیات جبهه مقاومت فلسطین، ضربه محکم به رژیم غاصب صهیونیستی بود

اصفهان-ایرنا- امام جمعه اصفهان گفت: عملیات پیروزمندانه جبهه مقاومتِ فلسطین ضربه کاری و محکم بر رژیم غاصب صهیونیستی بود و ابهت آن را فرو ریخت.

روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان روز چهارشنبه به نقل از آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان افزود: این عملیات در دل برخی فرماندهان رژیم صهیونیستی هراس ایجاد کرد و تصورات و معادلات آنها را به هم ریخت.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از کشتار و تخریب خانه های مردم غزه پروا ندارد، با این حال عملیات نیروهای فلسطینی ابهت رژیم صهیونیستی در دنیا را به هم زد.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اصفهان در مساله کمک به مستضعفان،محرومان و برگزاری مجالس روضه خوانی زبانزد است زیرا مردمان آن ولایی، مذهبی و نیکواندیش هستند و این را لطف خداوند می دانیم.

وی افزود: بازسازی عتبات عالیات کار شایسته ای است اما مساله مهم برنامه ریزی برای زیارت آبرومندانه و آسان اباعبدالله(ع) است.

عملیات جبهه مقاومت فلسطین، ضربه محکم به رژیم غاصب صهیونیستی بود

آیت الله طباطبایی نژاد بر ضرورت ارائه خدمات رفاهی به زائران امام حسین(ع) در طول پیاده روی زائران و زیباسازی این مسیر تاکید کرد و افزود: رویداد پیاده روی اربعین در دنیا بی بدیل و در طول تاریخ بشر چنین مانوری سابقه نداشته است.

وی اضافه کرد: نهادینه شدن این مراسم به همت شیعیان بوده که آثار بسیار خوبی دارد و افکار عمومی به این وسیله جذب شیعه می شوند.

امام جمعه اصفهان، زیارت اربعین و اماکن مقدس در مسیر پیاده روی را بالاترین تبلیغ برای شیعه عنوان کرد و گفت: این مساله مصداق سخن حضرت زینب(س) است که "افرادی می آیند و این قبر را آباد می کنند"؛ همچنین اشاره به" یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم " دارد، به این معنا که خداوند روز به روز این نور را توسعه می‌دهد و چه سعادتی بالاتر از این که شیعیان بانی این حرکت باشند تا این نور همه جهان را فراگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خدمت به خلق خدا، توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و این که انسان بتواند مال خود را در راه امام حسین(ع) و دین او هزینه کند کار هر فردی نیست و شکر این نعمت واجب است.

ضرورت حفظ رویکرد مردمی مراسم اربعین

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: در سازماندهی و برنامه ریزی موکب‌ها، نقش آفرینی مردم نباید کمرنگ شود در غیر این‌صورت سبب دولتی شدن کار می شود و این آسیب بزرگی است.

سردار سرتیپ دوم مجتبی فدا افزود: حضور و مشارکت مردم در این همایش بزرگ معنوی در داخل و خارج کشور اهمیت دارد، از این رو باید مراقب باشیم این نقش را کمرنگ نکنیم.

عملیات جبهه مقاومت فلسطین، ضربه محکم به رژیم غاصب صهیونیستی بود
همچنین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان به تاثیر اربعین حسینی در بسترسازی ظهور و تمدن سازی اشاره و بیان کرد: نگاه محدود به مراسم اربعین و اینکه در یک مقطع زمانی اقداماتی انجام و سپس کار تعطیل شود خسارت به بار می آورد.

جعفر عسگری افزود: افزایش جمعیت زائران اربعین در هر سال نیازمند تدبیر همه کشورهای شیعه است.

وی ادامه داد: لازم است کشور عراق به عنوان میزبان اصلی و ایران و دیگر کشورهای شیعه در کنار هم برنامه ریزی اصولی و مستمر برای مراسم اربعین داشته باشند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در اصفهان افزود: موکب‌های نوپا نیازمند نظارت کلان، قانونمندی و حفظ رویکرد مردمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha