خراسان رضوی چهار جایزه ملی زیست‌ محیطی را از آن خود کرد

مشهد-ایرنا- مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان چهار جایزه ملی زیست محیطی را با تلاشهای گسترده در حوزه حفاظت و صیانت از محیط زیست از آن خود کرد.

مهدی اله‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس، شرکت «الیاف زاگرس پیمان» در فریمان، سازمان مدیریت پسماند و معاونت محیط زیست شهرداری مشهد موفق به دریافت این جوایز شدند.

وی بیان کرد: خراسان رضوی در قالب سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست موفق به دریافت چهار لوح و سه تندیس برتر در کشور شده است.

این مسوول با بیان اینکه لازم است از فعالان حوزه محیط زیست و تلاش آنان برای توسعه دانش و فرهنگ محیط زیستی در خراسان رضوی قدردانی شود، افزود: در این دوره جایزه ملی محیط زیست پس از داوری در ۳۶ مجموعه به عنوان نفرات حقیقی و یا حقوقی برگزیده در گروههای ۶ گانه انتخاب شدند.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در این راستا شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد موفق به کسب رتبه اول و دریافت لوح و تندیس در بخش موسسات عمومی و سازمان های دولتی و شرکت آب و فاضلاب مشهد موفق به کسب رتبه دوم و دریافت لوح و تندیس در بخش مؤسسات عمومی و سازمان های دولتی شدند.

اله پور اظهار کرد: شرکت" الیاف زاگرس پیمان" نیز موفق به کسب رتبه سوم و دریافت لوح و تندیس در بخش صنایع و شرکت های خصوصی و سازمان مدیریت پسماند و معاونت محیط زیست شهرداری مشهد به پاس فعالیت های محیط زیستی موفق به دریافت لوح تقدیر از معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست شد.

 سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست ۱۸ مهرماه با حضور « علی سلاجقه» رییس حفاظت محیط زیست کشور در تهران برگزار شد.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.

مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha