۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85255181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: تامین آب الیگودرز از تونل قمرود مطالبه مردم است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب این شهرستان از تونل قمرود یکی از مهمترین دغدغه ها و مطالبات مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد خدابخشی" روز چهارشنبه در آیین آبرسانی به یک شهر و ۲۰‌ روستای الیگودرز، اظهار کرد: اجرای این مطالبه مهم به لحاظ فنی نیز قابل انجام است.

وی با بیان اینکه وجود زیرساخت از الزامات توسعه هستند و بدون زیرساخت امکان پیشرفت فراهم نیست، افزود: نگاه نظام به همه مناطق کشور منصفانه و عادلانه بوده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس مطالعات آمایش سرزمینی یکی از مزیت های نسبی الیگودرز کشاورزی است که بر این اساس سدهای کوچک کشاورزی تعریف شده که باید مطالعات آنها انجام و مستندات مربوطه به سازمان برنامه و بودجه ارسال تا ماده ۲۳ آنها اخذ شود.

خدابخشی یادآور شد: تکمیل عملیات اجرایی شبکه فاضلاب الیگودرز با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز باید در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت های الیگودرز وجود رودخانه های متعدد است و با توجه به اینکه ۱۵ مگاوات از تولید برق کشور عقب هستیم و کشورهای اروپایی از رودخانه ها برق تولید می کنند، امیدواریم با نگاه ملی این مشکل کشور با توجه به مزیت های شهرستان الیگودرز برطرف شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تسریع در عملیات سد بختیاری اضافه کرد: تکمیل سدهای نیمه تمام الیگودرز ضروری و از مطالبات مردم بوده که لازم است مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، برای آبرسانی به ۲۰ روستای متاثر از طرح "قمرود" و شهر "شاپورآباد" الیگودرز رقمی نزدیک به ۳۵۰ میلیارد ریال در راستای احداث یک باب تصفیه خانه و عملیات لوله گذاری، حفرچاه، احداث مخزن، احداث شبکه آب و نیرو رسانی هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha