۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85255283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود

​​​​​​​بروجرد - ایرنا - مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از سه میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد و سالانه ۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، اکبر اسماعیلی روز چهارشنبه در جشنواره سیب در شهرستان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: به غیر از محصول موز همه محصولات کشاورزی در داخل تولید می شود و نیازی به واردات وجود ندارد.

وی بیان کرد: ۴۰ محصول باغبانی در کشور تولید می‌کنیم که ۳۰ محصول کشاورزی ایران رتبه برتر در جهان دارد.

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران در تولید سیب رتبه چهارم جهان را دارد، افزود: ایران توانایی بالایی در تولید محصولات باغبانی دارد و اکنون محصولات کشاورزی ایران به بسیاری از کشورها صادر می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: ایران در تولید پسته رتبه دوم، گردو سوم و در بادام رتبه پنجم جهان را دارد.

سالانه ۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود

اقتصاد محورشدن کشاورزی اولویت دولت سیزدهم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار کرد: کشاورزی در لرستان سنتی و معیشت محور است و با توجه به اینکه اولیت دولت مردمی اقتصاد محور کردن کشاورزی است تلاش می شود این مهم در مسیر استان لرستان اجرایی شود.

سیروس ابراهیمی بیان کرد: برگزاری این جشنواره های کشاورزی در سطح ملی در راستای معرفی هر چه بهتر محصولات کشاورزی لرستان باید در اولویت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تسهیلات لازم برای توسعه و مکانیزه کردن کشاورزی در دولت سیزدهم به نحو مطلوب انجام شده و در صورت وجود سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث سردخانه این مهم نیز انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: برای اقتصاد محور کردن کشاورزی باید استاندارد سازی تولیدات و بازاریابی جهانی و ملی باید در دستر کار قرار بگیرد.

ابراهیمی تاکید کرد: ارائه آموزش های لازم برای کشاورزان و بهره برداران باید با سرعت بیشتری انجام شود زیرا تحقق این مهم به نحوه مطلوب موجب افزایش تولید و ارتقای سطح کیفیت محصولات کشاورزی می شود.

یک هزار و ۹۰۰ هکتار باغ سیب در بروجرد وجود دارد

فرماندار بروجرد نیز در این جشنواره ادامه داد: این شهرستان دارای یک هزار و ۹۰۰ هکتار باغ سیب است و سالانه حدود ۴۸ هزار تن محصول برداشت می شود.
مسلم مرادی اظهار کرد: چرخه ارزش‌گذاری تولید کامل نیست و باید کمک کرد تا این میوه بهشتی را به ثمری رساند که ارزش‌افزوده‌ای داشته و به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: کارخانه فرآوری در بروجرد ایجادشده تا سیب‌های درجه سه را به مواد دیگری مانند ترشک و لواشک و سرکه تبدیل و به بازار مصرف ارائه کند.
مرادی اضافه کرد: امسال یکی از مشکلات باغداران سیب بروجرد خروج محصول از شهرستان بود که مقرر شد سیب بروجرد ابتدا برای تولید کارخانجات شهرستان ارسال شود.
وی افزود: اکنون میزان ظرفیت سردخانه ای شهرستان هفت هزار تن است که با توجه به پتانسیل های موجود ۱۰ هزار تن دیگر سردخانه نیاز است.
فرماندار بروجرد گفت: یکی از مشکلات بزرگ دیگر کشاورزان و باغداران مسئله آب است که اگر آب تا سال‌های آینده به شکل مطلوب و مناسب برطرف نشود، این باغداران دچار ضرر می‌شوند.
مرادی اظهار کرد: بخشی از مشکلات در ستاد تسهیل و قرارگاه رفع موانع تولید شهرستان تا حدودی برطرف شده و حمایت از باغداران ضروری است تا این محصول بی‌نظیر به یک فرصت برای بروجرد تبدیل شود.

به گزارش ایرنا،جشنواره سیب شهرستان بروجرد با حضور مسوولان استانی و شهرستان در باغ رویین تن بروجرد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha