اهدای زمین رایگان به خانواده های چهار فرزند فقط تا پایان امسال

قزوین - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: خانوارهای چهار فرزندی در قزوین برای ثبت نام و دریافت زمین رایگان تنها تا پایان امسال فرصت دارند.

سیدعلی هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان به خانوارهای چهار فرزند و بیشتر (زیر ۲۰ سال) تخصیص دهد.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس و برای تامین مسکن این خانوارها یک قطعه زمین حداکثر به مساحت ۲۰۰ متر به صورت رایگان و با حق انشعابات و پروانه ساخت و با ۷۰ درصد تخفیف به متقاضیان دارای شرایط دریافت زمین واگذار خواهد شد.

هاشمی در بیان جزییات این خبر، تاکید کرد: خانواده های چهار فرزندی بایستی تاریخ تولد فرزندشان از اول فروردین ماه سال ۸۲ به بعد باشد و تمامی فرزندان نیز مجرد و کمتر از ۲۰ سال سن داشته باشند.

به گفته وی، براین اساس، این خانواده ها تنها تا پایان امسال می توانند نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده خود در این اداره کل اقدام کنند.

این مسوول اضافه کرد: تا پایان تیرماه سال جاری بالغ بر یک هزار و ۲۹۸ خانوار دارای چهار فرزند در استان قزوین جهت دریافت زمین رایگان ثبت نام کرده اند که برای این تعداد تاکنون ۸۹ قطعه زمین به ۱۱۲ خانوار تحویل داده شده است.

هاشمی تصریح کرد: زمین های واگذاری در شهرهای آبیک، اقبالیه، بویین زهرا، شال، دانسفهان، آبگرم، آوج و خرمدشت به متقاضیان واگذار گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: متقاضیان خانوارهای چهار نفری برای دریافت زمین خود می توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha