۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85255938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان زنجان در شاخص های نیروی کار و اشتغال رتبه برتر کشور را کسب کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، این استان در شاخص های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را به دست آورده است.

طیب جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این گزارش، استان زنجان طی بهار امسال در نرخ مشارکت اقتصادی با میزان ۵۰.۹ درصد در صدر استان های کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر پایه این گزارش، استان زنجان با ۴.۹ درصد، پایین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در شاخص نسبت اشتغال نیز با میزان ۴۸.۴ درصد رتبه برتر از آن استان زنجان شده است.

جعفری یادآورشد: در دولت سیزدهم با توجه به احیای واحدهای راکد همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، نرخ بیکاری شیب نزولی به خود گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: براساس برنامه ابلاغی در راستای سیاست‌های اشتغالزایی دولت، امسال ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ شغل در استان هدفگذاری شده است.

وی افزود: سهم زنجان از هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۷۰ فرصت شغلی تعیین شده بود که بر اساس اعلام مسئولان بر پایه آمارهای ثبتی دستگاه های اجرایی در سامانه رصد، این هدفگذاری به میزان ۱۱۶ درصد یعنی بیشتر از هدف تعریف شده تحقق یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha