شتاب‌بخشی به راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار در سفر رییس‌جمهور به فارس

شیراز-ایرنا-سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران رویکرد این سازمان را توسعه متوازن صنعتی در کشور و راه‌اندازی شهرکهای صنعتی جدید در مناطق فاقد شهرک دانست و بر تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار تأکید کرد و گفت: ناحیه صنعتی شهرستان کوار تا یک سال آینده آماده استقرار واحدهای صنعتی می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در سفر استانی وزیر صنعت،معدن و تجارت به شهرستان کوار که همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس انجام شد افزود: ایجاد ناحیه صنعتی کوار با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان مبنی بر توسعه متوازن صنعتی و فراهم کردن زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای صنعتی در مناطق فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

شتاب‌بخشی به راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار در سفر رییس‌جمهور به فارس

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بر تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار تأکید کرد و گفت:راه‌اندازی این ناحیه صنعتی توسعه صنایع کوچک و متوسط و اشتغال پایدار در این شهرستان را شتاب می‌بخشد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی ناحیه صنعتی کوار زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان فراهم می شود گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها این ناحیه صنعتی تا یک سال آینده به مرحله واگذاری زمین به متقاضیان می‌رسد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود:افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال تا یک سال آینده در زمینه تکمیل زیرساخت ها در این ناحیه صنعتی هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: ناحیه صنعتی کوار در اراضی به مساحت ۴۸هکتار ایجاد و با راه‌اندازی آن ظرفیت استقرار۱۰۰واحد تولیدی و صنعتی یا اشتغال افزون بر یک هزار نفر فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز از انجام مرحله نخست پروژه ایجاد کانال حریم شهرک و تسطیح محوطه داخل ناحیه صنعتی کوار خبرداد و گفت :این طرح با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۵میلیارد ریال انجام شده است.

سید مصطفی هاشمی ادامه داد:عملیات اجرایی فاز اول شبکه داخلی آب و حفر چاه آب آشامیدنی ناحیه صنعتی نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در برنامه عملیاتی قرار دارد.

وی اضافه کرد:این ناحیه صنعتی شصت و پنجمین شهرک صنعتی استان است که در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرارگرفته است.

در سفر وزیر صنعت،معدن و تجارت به شهرستان کوار که همزمان با سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به فارس انجام شد طرح تولید انواع شفتهای صنعتی والکترود گرافیتی باظرفیت سالانه ۴۵۰هزارتن انواع شفت و ظرفیت۶هزار و ۵۰۹تن انواع الکترود و با سرمایه‌گذاری چهل هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰نفر به بهره‌برداری رسید.

شتاب‌بخشی به راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار در سفر رییس‌جمهور به فارس

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

کوار در فاصله ۴۵ کیلومتری کلانشهر شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha