رونمایی از سند راهبردی برنامه توسعه علم، فناوری فارس با حضور رئیس جمهور

شیراز – ایرنا - از سند راهبردی برنامه پنج ساله توسعه علم، فناوری و نوآوری استان فارس در نخستین روز از دومین سفر آیت‌الله رئیسی ، رییس جمهور به این استان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر مسئولان وزارت علوم، معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش ‌بنیان رئیس‌جمهور، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در فارس، برنامه راهبردی این استان در سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ رونمایی و معرفی شد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در این آیین گفت: چشم‌انداز، یکی از عناصر کلیدی در تدوین اسناد راهبردی و نشان‌دهنده ویژگی‌های مورد انتظار برنامه‌ریزان در افق زمانی مشخصی است.

سید احمد فاضل‌زاده افزود: با توجه به بررسی و تحلیل شرایط محیط درونی و بیرونی علم و فناوری فارس، تحلیل شکاف انجام شده بین وضع موجود و وضعیت مطلوب در شاخص های مختلف، و راهبردهای ارائه شده، چشم‌انداز توسعه علم و فنّاوری استان فارس در نگاهی کیفی ارائه شده است.

رئیس دبیرخانه تدوین ، پایش و ارزیابی برنامه توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس افزود: چشم‌انداز علم، فناوری و نوآوری ۱۴۰ ۶ -۱۴۰۲ فارس ، آخرین سندی است که روندهای کلیدی در سیاست علم، فناوری و نوآوری را در استان بررسی و اولویت‌های افق علم، فناور ی و نوآوری آن را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: این سند مبنای برنامه کاری پنج‌ساله علم و فناوری فارس قرار می‌گیرد و تعیین کننده اولویت‌های پژوهشی و موضوعات فراخوان آن است.

فاضل زاده یکی از اهداف مهم این برنامه راهبردی را ارتقای سا زگاری میان برنامه‌های کاری ، اولویت‌های استانی و ملی و دستیابی به تداوم و انسجام اقدامات و برنامه‌ها فراتر از مرزهای جغرافیا یی است.

وی اظهار کرد: امید است سند حاضر راهگشای استادان، پژوهشگران، فناوران و نهادهای مختلف استان در سرعت بخشیدن به توسعه فناورانه و اشتغال دانش آموختگان در راستای اهداف اقتصاد دانش بنیان کشور باشد.

فاضل زاده اظهار کرد: با شکل گیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اهمیت یافتن تقدم اقتصاد دانش بنیان بر اقتصاد مبتنی بر ذخایر ملی و خام فروشی در سال‌های اخیر، توجه به رشد و توسعه فناورانه اهمیت بیشتری پیدا کرد، بنابراین تدوین اسناد توسعه علم، فناوری و نوآوری منطقه ای استان ‌های منتخب کشور، در دستور کار شورای علم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته ‌ است.

رئیس دبیرخانه تدوین ، پایش و ارزیابی برنامه توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس افزود: در این میان، تدوین سند استان فارس نیز به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور که علاوه بر وسعت زیاد دارای مزیت‍‌های قابل توجهی در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت نفت نیز هست، با همکاری کلیه بازیگران زیست بوم علم و فناوری انجام شد.

وی یادآور شد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و داشتن سابقه تاریخی از شهرت جهانی برخورداراست و گردشگران داخلی وخارجی جذب می‌کند و شیراز بعنوان پنجمین کلان شهر کشور از ظرفیت‌های نیروی انسانی در حوزه علم و فناوری برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha