بهره برداری از ۲ پروژه سلامت محور داراب در دومین روز از سفر رییس جمهور به فارس

شیراز-ایرنا-در دومین روز از سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در فارس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده هیات دولت ، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد و آزمایشگاه مرکزی الزهرا (س) شهرستان داراب به بهره برداری رسید و پروژه در حال ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی این شهرستان مورد بازدید قرار گرفت.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعه در این آیین، از تلاش مسوولان شهری و حوزه سلامت این شهرستان در راستای ارتقای خدمات سلامت و تامین سلامت مردم قدردانی کرد.

مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد با ۵۰۰ مترمربع زیربنا، چهار روستا زیرمجموعه، سه هزار و ۲۵۰ نفر جمعیت تحت پوشش در ۲۷ کیلومتری شهرستان داراب قرار دارد و با دارا بودن بخش های تزریقات، اتاق احیا، مراقب سلامت، پزشک، مامایی و داروخانه؛ به مراجعان خدمات پرستاری، مامایی و پزشکی سطح یک ارایه می دهد.

افتتاح آزمایشگاه مرکزی الزهرا (س) شهرستان داراب دیگر برنامه سفر وزیر بهداشت و هیات همراه بود که با زیربنای ۵۹۰ مترمربع و اعتبار بیش از ۵۰میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در این آزمایشگاه، آزمایش های مربوط به بیماری های واگیر شامل بیماری های سل، مالاریا و سالک؛ آزمایش های غربالگری بیماری های قلب و عروق (قند و کلسترول)، غربالگری سرطان روده بزرگ(تست فیت) و آزمایش های کارت سلامت (واحد بهداشت محیط)، آزمایش پیش از ازدواج، آزمایشات مادران باردار، ارجاعات کلینیک دیابت سطح یک و دو بیمه روستایی و خدمات دهی به جمعیت روستایی بیش از ۵۴ هزار نفری انجام می شود.

وزیر بهداشت همچنین در سفر استانی امروز، از پروژه در حال ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی داراب بازدید کرد.

دومین سفر استانی رئیس جمهورو هیات دولت به استان فارس از روز گذشته آغاز شده و تا پایان امروز جمعه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha