۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۴:۱۷
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85257397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مخابره پیام حمایت از فلسطین از خیابانهای مسکو + فیلم

مسکو- ایرنا- جمعی از شیعیان مسکو با حضور در مقابل سفارت فلسطین در روسیه و اهدای گل، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره وقوع فاجعه انسانی در پی اقدامات رژیم صهیونیستی در بمباران و محاصره نوار غزه، سفارت فلسطین در مسکو این روزها به کانون ابراز همدردی مردم پایتخت روسیه با مبارزان آزادی قدس شریف تبدیل شده است.
در تازه ترین اقدام، جمعی از شیعیان مسکو با اهدای گل و اسباب بازی، با مردم فلسطین و کودکان دردمند این سرزمین ابراز همدردی کردند.

آیین نمازجمعه و مراسم هفتگی شامگاه جمعه مرکز اسلامی مسکو نیز با اعلام حمایت شیعیان این شهر از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی همراه بود.
مدیر مرکز اسلامی مسکو در خطبه‌ اول نمازجمعه به زبان آذری با اشاره به آیاتی از سوره حج ابراز داشت: سوره حج، از نخستین آیاتی است که به مسلمانان اشاره می‌کند از زیر یوغ ظلم خارج شوند و اجازه جهاد در راه خدا می‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی بخت آور افزود: خداوند متعال در این سوره وعده داده است که از مؤمنان واقعی به صورت قطعی حمایت خواهد کرد و آنها باید امیدوار باشند که پیروزی با آن‌هاست.
مدیر مرکز اسلامی مسکو در خطبه دوم نمازجمعه به موضوع حوادث اخیر در جهان اسلام به ویژه در فلسطین پرداخت و گفت: حوادث دردناکی در حال وقوع است و لازم است مسلمانان از ابعاد مختلف آن آگاه شده و حمایت خود از مظلومان را به جهانیان نشان دهند.
بخت‌آور خاطرنشان کرد: افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی به پایان رسیده و برای حمایت از این مظلومین فلسطینی نه تنها مسلمان‌ها بلکه تمام انسان‌ها باید متحد شوند.
مرکز اسلامی مسکو، شامگاه جمعه نیز در آیین دیگری، کانون گردهمایی شیعیان این شهر و اعلام حمایت آنها از مردم مظلوم فلسطین بود.
سخنرانان این مراسم در سخنانی به زبان‌های آذری و روسی به موضوع حقوق ملت مظلوم فلسطین و حمایت از آرمان آزادی قدس شریف پرداختند.


مخابره پیام حمایت از فلسطین از خیابانهای مسکو + فیلم
حسینیه فاطمیه در شهر مسکو نیز روز جمعه میزبان آیین مشابهی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود.
پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 19 مهرماه 1402 در نشست عمومی مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه با اشاره به تحولات منطقه گفته بود: مساله فلسطین در قلب هر مسلمانی احساس می شود و وضعیت امروز فلسطینیان به عنوان مظهر بزرگ بی عدالتی تلقی می شود.
پوتین در ادامه تصریح کرد: آمریکا سازوکارهای منطقه ای و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حل مناقشه اعراب و اسرائیل را نادیده گرفته است.
پوتین با بیان اینکه باید به دنبال راه مسالمت آمیز برای حل مسائل فلسطین باشیم، گفت: ما طرفدار اجرای تصمیمات سازمان ملل و ایجاد کشور فلسطین هستیم.
رئیس شورای مفتیان روسیه نیز در این پیوند اعلام کرده است: مسلمانان روسیه ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر این باور هستند، که سرانجام عدالت برقرار خواهد شد و طومار نیروی شر که ۷۵ سال با این اقدامات در سرزمین های اشغالی به حیات ادامه می داد، طومارش برچیده خواهد شد.
شیخ راویل عین‌الدین روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه،‌ جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کرد.
رئیس اداره امور دینی مسلمانان روسیه گفت:‌ اقدامات ضد بشری و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس، باعث انسجام و اتحاد مسلمانان و زیر سئوال رفتن موجودیت رژیم صهیونیستی شده است.
نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

مخابره پیام حمایت از فلسطین از خیابانهای مسکو + فیلم

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.
وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه در آخرین گزارش خود از شهادت یکهزار و ۹۰۰ غیرنظامی از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن در بمباران های رژیم صهیونیستی خبرداد.
براساس این گزارش، هفت هزار و ۶۹۶ نفر نیز تاکنون در بمباران های رژیم صهیوینستی زخمی شده اند.
وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز حملات تاکنون ۱۵ عضو کادر پزشکی به شهادت رسیده و ۲۳ آمبولانس نیز هدف قرار گرفته و از خدمت خارج شده است.

با از دست رفتن امکانات و توان درمانی و دارویی و پرشدن همه تخت های بیمارستانی، ناقوس خطر در بخش بهداشت و درمان به صدا درآمده است.
بمباران بیمارستان کودکان غزه با بمب های حاوی فسفر سفید از جدیدترین جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه بود که منجر به تخلیه این بیمارستان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha