خدمات شایسته‌ای به زوار اربعین در مرز خسروی ارائه شد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات از طریق مرز خسروی، گفت: الحمدالله امسال این مرز بیش از سال‌های گذشته مورد توجه زوار قرار گرفت و خدمات شایسته‌ای در این مسیر ارائه گردید.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» شامگاه جمعه در گردهمایی خادمین مواکب امام رضا (ع) استان کرمانشاه به همت دبیرخانه کانونهای خدمت رضوی استان کرمانشاه در دانشگاه صنعتی با تقدیر از خدمات صورت گرفته توسط خادمیاران رضوی در ایام اربعین و شهادت حضرت امام رضا (ع) اذعان کرد: مرز خسروی بیش از صد سال است که مسیر تردد زوار اباعبدالله الحسین(ع) می باشد و موقوفات بیش از ۱۰۰ ساله ما گواه بر این امر است.

خدمات شایسته‌ای به زوار اربعین در مرز خسروی ارائه شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: به برکت امام حسین(ع) توفیق خدمت به زائرین اربعین روزی مردم و مسئولین این دیار شد و طبق آمار و نظرسنجی های صورت گرفته زائرین حسینی(ع) از انتخاب مرز خسروی برای زیارت راضی بوده اند.

«علی شعبانی» در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تقسیم جهان بر ۲ دسته سلطه گر و سلطه پذیر گفت: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران شاهد تاثیر انقلاب اسلامی بر نقاط دور و نزدیک جهان هستیم طوری که طوفان الاقصی یک شبه هیمنه پوشالی صهیونیست را درهم می شکند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی نیز در این مراسم گفت: با عنایت حضرت رضا(ع) و به برکت ایشان امسال هم میزبان زائرین حسینی بودیم.

«سید محمد جعفر امامیان» اظهار کرد: با عنایت حضرت رضا(ع) و به برکت ایشان خادمیاران رضوی ۱۸ روز در سه موکب میزبان زائرین اربعین حسینی(ع) بودند و از همه زحمت کشان در مسیر خدمت به آقا اباعبدالله(ع) کمال قدردانی و تشکر را داریم.

وی ادامه داد: یک موکب به دلیل نیاز استان در مرز منذریه، موکب آشپزخانه مرکزی و یک موکب هم در دانشگاه صنعتی برقرار گردید و خدمات متفاوتی همچون پذیرایی در سه وعده، توزیع میان وعده، اسکان، خدمات فرهنگی به زائران ارائه شد.

امامیان ضمن اشاره به برپایی موکب سیار توسط خادمیاران رضوی در مسیر پیاده‌روی اربعین با هدف تکریم کودکان خادم عراقی اظهار کرد: در مواکب امام رضا (ع) ۶۲ هزار پرس غذا برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام طبخ همچنین ۱۱۳ هزار میان وعده اعم از میوه، آبمیوه، بستی، آش، ساندویچ، شربت، آب، چای تهیه و بین زائرین اربعین حسینی توزیع گردید که تدارک همه این پذیرایی‌ها توسط خادمیاران رضوی، خیرین و کمک‌های مردمی صورت گرفت.

گفتنی است در پایان از نماینده ولی فقیه در استان، مسئولین استانی مسئولین و خادمین مواکب امام رضا(ع) تجلیل به عمل آمد و پس از اقامه نماز مغرب و عشا همه حاضرین میهمان سفره پربرکت امام مهربانی ها شدند.

خدمات شایسته‌ای به زوار اربعین در مرز خسروی ارائه شد

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha