معاون استاندار: انسجام و یکصدایی لازمه توسعه سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انسجام؛ لازمه توسعه این استان است برای توسعه همه قومیت‌ها باید یکصدا و یَدِ واحد باشیم و اگر این زمان را از دست دهیم ۲۰ سال دیگر عقب می‌مانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی روز شنبه در جلسه شورای اداری خاش در جمع اعضای شورای اداری، معتمدان و ریش سفیدان این شهرستان، اظهار کرد: توسعه سیستان و بلوچستان بیش از هر زمان دیگری در کشور به عنوان اولویت تعریف شده و این اولویت هم در نگاه مقام معظم رهبری و هم در نگاه سران سه قوه وجود دارد بنابراین در چنین شرایطی که همه توان کشور در سطح ملی در کنار ماست مسوولان باید به بهترین شکل کار کنند.

وی بیان کرد: توسعه سیستان و بلوچستان بیش از هر زمان دیگری در کشور به عنوان اولویت تعریف شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید بدون هیچ گونه حاشیه و نگاه صنفی، قومی و مذهبی عقب ماندگی‌های استان را جبران کنیم.

وی افزود: برای تحقق این امر اولویت‌های سیستان و بلوچستان شناسایی شدند و نظام مسائل و نظام حل مسائل استان نیز احصاء شده است.

شریفی اذعان کرد: در همه حوزه‌های معدن، تامین آب، توسعه سواحل مَکُران، اشتغال، تربیت نیروی انسانی متخصص برنامه‌ریزی شده و کارگروه و تقویم اجرایی تعریف شده و اعتبارات را نیز اولویت بندی و تخصیص آن را به طور جد پیگیری می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شتاب توسعه در سیستان و بلوچستان باید بیشتر از این باشد چرا که ما نسبت به استان‌های همجوار عقب‌تر هستیم و این در حالیست که این استان‌ها درگیر مسائل زیربنایی همچون جاده،گاز و آبرسانی نیستند و در دهه‌های گذشته از این مرحله عبور کرده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ارتباط مسوولان با نخبگان، معتمدان و کسانی که دغدغه مردم را دارند برای همفکری و گره گشایی از عقب ماندگی‌ها یک نیاز جدی و همیشگی است و باید سرلوحه کار مسوولان استان قرار گیرد.

وی افزود: مطالبه من از مدیران این است که برای جبران این عقب ماندگی باید میدانی، جهادی و ریسک‌پذیر باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha