گمرک کرمانشاه در صادرات به عراق با سهم ۳۹ درصدی صدرنشین کشور شد

کرمانشاه - ایرنا - ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از صدر نشینی استان کرمانشاه در صادرات کالا به کشور عراق از نظر ارزش و وزن در ۶ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: ۳۹ درصد از سه میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۷۴۹ هزار کالای صادراتی به کشور عراق سهم گمرکات استان است.

«علی‌اصغر عباس‌زاده» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همچنین گمرکات کرمانشاه در نیمه نخست سال جاری سهم ۳۸ درصدی از وزن یک ۹ میلیون و ۲۱۳ هزار تن کالای صادراتی به کشور عراق را دارد.

آنچنان که وی گزارش داد: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۹۰۱ هزار دلار به وزن سه میلیون و ۵۱۸ هزار تن، بیشترین مقدار کالاهای صادراتی از نظر وزن و ارزش را در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۴۷۶ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۹۷ هزار تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۳۷۵ میلیون و ۳۵۱ هزار دلار کالا به وزن ۹۳۸ هزارو ۵۴۷ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

به گفته عباس‌زاده همچنین سهم گمرک سومار در صادرات به عراق ۳۶۲ میلیون و ۳۶۴ هزار دلار کالا به وزن ۸۰۵ هزار و ۸۱۰ تن است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه سهم صادرات گمرک شیخ صله به کشور عراق را ۱۷۲ میلیون و ۷۲۶ هزار دلار به وزن ۳۲۸ هزار و ۱۹۴ تن و نیز سهم گمرک شوشمی را ۱۷ میلیون و ۷۳۶ هزار دلار به وزن ۱۴۸ هزار و ۲۲۳ تن اعلام کرد.

عباس‌زاده همچنین عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف اعلام کرد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha