تداوم جولان ریزگردها در کرمان؛ ‏بیماران از تردد در فضای باز پرهیز کنند

کرمان- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان ضمن تاکید به بیماران برای پرهیز از فعالیت در فضای باز گفت: گرد و غبار از چهارشنبه هفته گذشته پدیده غالب جوی در برخی مناطق استان بود که انتظار می رود از فردا(یکشنبه) شدت این گرد و غبار کاهش یابد.

حمیده حبیبی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود این پدیده در هفته جاری به صورت متناوب اما با شدت کمتر نسبت به روزهای گذشته در سطح استان ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تا چند روز آینده شاهد هوای پاک در سطح استان نخواهیم بود ادامه داد: مناطق شمالی و شرقی استان کم و بیش این هفته با پدیده گرد و غبار درگیر خواهند بود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی کرمان با اشاره به اینکه غرب استان هم درگیر پدیده گرد و غبار بوده است، گفت: به طور مثال امروز سیرجان در وضعیت هوای ناسالم به علت وقوع پدیده گردو غبار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهر کرمان نیز در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش غلظت گردو غبار خواهیم بود تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی، افراد به ویژه کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی از تردد در فضای باز در مدت زمان طولانی خودداری کنند و فعالیت ورزشی سنگین انجام ندهند.

حبیبی همچنین تصریح کرد: فردا در ساعات بعداز ظهر در مناطق جنوب غرب استان شاهد رشد ابر، رگبارهای خفیف و پراکنده در ارتفاعات خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، در چند روز اخیر وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق استان از جمله مرکز استان، شهرهای شمالی، جنوب شرق و جنوبی درگیر ریزگردها بودند و برخی از این مناطق شاخص خطرناک را تجربه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha