۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85257697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کسب  «مرجعیت علمی» پیامد برگزاری رویدادهای بین المللی در  اصفهان است

اصفهان - ایرنا -استاندار اصفهان گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی همانند جایزه مصطفی(ص)، المپیاد فیزیک و جشنواره بین المللی فیلم کودکان ونوجوانان در اصفهان می تواند کسب مرجعیت علمی را برای استان در پی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی روز شنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان افزود: مرجعیت علمی در بلند مدت می‌تواند برای جامعه مسلمانان و همچنین ایران، توسعه علم ‌و دانش و بهره گیری از ظرفیت‌ها را به‌همراه داشته باشد، زیرا اصفهان می‌تواند یکی از خاستگاه‌های اصلی در حوزه دانش ومرجعیت علمی کشور باشد.

استاندار اصفهان همچنین ایجاد مسیرهای جدید برای حضور دانشمندان در ایران و استفاده از ظرفیت‌های کشور ‌استان را از دیگر دستاوردهای برگزاری رویدادهای بین المللی دانست و گفت: ۲ محور اساسی در حوزه گردشگری و اقتصاد دانش بنیان برای مسیر پیشرفت آینده استان پیش بینی شده است که این مهم با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی استان ممکن می‌شود.

مرتضوی یادآور شد: حضور و بازدید اندیشمندان و مقامات بلند پایه کشورهای مختلف در رویدادهای بزرگ در استان، دگرگونی نگاه ونگرش آنها را به اصفهان ‌ایران به‌همراه دارد که علاوه بر این با انطباق بر نگاه راهبردی، اعتماد آفرینی را برای کشور موجب می شود.

استاندار اصفهان بر ادامه دادن ونگهداشت برگزاری رویدادهای بزرگ در کشور و استان اصفهان تاکید کرد و گفت: باید اقدامات بزرگ‌تر دیگری هم دراین زمینه تعریف شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در ادامه این جلسه به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد قرارگاه برش اقتصاد دانش بنیان با همت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اشاره کرد.

قاسم مصلحی همچنین به تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در رویداد نوآوری کارآفرینانی سرآمد توسعه (نکست) تا پایان مهر اشاره کرد و گفت: این رویداد چهارم دی امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

وی شعار این رویداد را "ایران پیشرفته با فناوری‌های نوظهور"با هدف حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور، افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور و هم‌افزایی، هم‌آفرینی و رقابت فن‌آفرینان عنوان کرد و گفت: شناسایی و حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور، ایجاد انگیزه بیشتر و گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های جدید از دیگر اهداف این رویداد است.

وی خاطرنشان کرد: رویداد نوآوری کارآفرینانی سرآمد توسعه (نکست) دارای سه محور اصلی «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت نسل چهار»، «اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک» و «زیست فناوری و زیست مهندسی» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha