۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85257861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار میلیارد ریال در ورزش اصفهان جذب اعتبار شد
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان از جذب ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های ورزشی نیمه تمام این استان در ۲ سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد محمدی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش افزود: این میزان اعتبارات از ردیف‌های استانی و ملی تامین شده است و در ردیف ‌های امسال نیز هیچ اعتبار برگشت داده نشده‌ نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: ۲ سال قبل ۲۶۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان اصفهان وجود داشت که سال قبل ۲۵ پروژه تکمیل شد و امسال نیز تا به امروز ۴۰ طرح به بهره برداری رسیده است و شماری دیگر نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان اظهارداشت: در موضوع اراضی محدوده ورزشگاه نقش جهان به مساحت ۳۰۰ هکتار که قرار است از آن به عنوان مجموعه بزرگ ورزشی استفاده شود، بسیاری از مشکلات حقوقی رفع و دفترچه کارشناسی حقوقی آن نیز تدوین شده است و در اختیار ما قرار دارد که بر اساس آن عمل می‌کنیم.

محمدی ادامه داد: استاندار اصفهان نیز بطور جدی پیگیر تکمیل این مجموعه است و کارگروه مرتبط با آن نیز در ایام مختلف برگزار می‌شود و جلسات ملی در این خصوص نیز داشته‌ایم.

وی در باره مجامع انتخاباتی هیات‌های ورزشی تصریح کرد: در این پیوند نگاه مهندسی انتخابات نداریم و بر همین اساس صحت در برگزاری فرایند انتخاب رییس هیات را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: ۵۵ نماینده در این مسابقات از استان اصفهان بودند و ۱۱ درصد از تعداد مدال‌های کسب شده از سوی ورزشکاران این خطه بود.

محمدی تصریح کرد: در مسابقات پاراآسیایی نیز ۱۵ ورزشکار و سه مربی از استان اصفهان خواهند بود و حضور این تعداد نماینده از اصفهان به نسبت سرانه جمعیتی ما قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه چرا شماری از رشته‌ها و ورزشکاران نتوانستند در بازی‌های اخیر مقام کسب کنند به آسیب شناسی نیاز دارد و ما نیز آن را دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان افزود: مراسم تجلیل از مقام اوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو پس از بازگشت تمام نمایندگان به اصفهان برگزار خواهد و جوایز را نیز در اسرع وقت اهدا خواهیم کرد.

محمدی درباره مسابقات استعدادهای برتر کشور و رتبه ششم امسال استان در مقایسه با رده دوم سال قبل ادامه داد: اگر رقابت‌های رشته‌های ورزشی همچون گذشته بصورت کامل برگزار می‌شد به یقین مقام اصفهان خیلی بهتر از این بود، حتی برخی ناداوری‌ها به ضرر استان اصفهان تمام شد.

وی با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما نمایشگاه تخصصی ورزش و جوانان است که از ۲۶ تا ۲۸ مهر به مدت سه روز در سالن بزرگ همایش‌های گلستان شهدای اصفهان برپا خواهد شد و غرفه‌های گوناگون مانند فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد، سلامت و پزشکی و آموزشی با مشارکت هیات‌های ورزشی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان درباره بازی لغو شده سپاهان و الاتحاد عربستان نیز گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما مکاتبه‌ای در این ارتباط نداشت زیرا نهادهای فوتبالی و باشگاه در این راستا دخیل هستند، البته حضور بانوان در ورزشگاه از جمله نکات منحصر بفرد و متمایز آن مسابقه بود.

مسوول هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این جلسه گفت: حدود ۵۰ در صد از بانوان اصفهانی اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب مدال شدند که عملکرد مناسبی محسوب می‌شود.

زهره مردانی افزود: در هفته تربیت بدنی و ورزش امسال نیز توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان داریم و در نمایشگاه تخصصی ورزش نیز در این ارتباط فعالیت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha