طلاق و اعتیاد در صدر آسیب‌های اجتماعی مازندران

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این که، طلاق و اعتیاد در صدر آسیب های اجتماعی استان است، گفت: پژوهشکده مطالعات اجتماعی در مازندران راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تحول فرهنگی و اجتماعی مازندران در ساری افزود: راهکار اثرگذار در مقابله با آسیب های اجتماعی اقدامات تحولی در حوزه فرهنگ است.

وی خاطر نشان کرد: راهبرد کاهش آسیب های اجتماعی سیاست جدی و پایدار دولت سیزدهم است.

این مسئول با تاکید بر لزوم مشارکت فعال مردم و گروه‌های جهادی در روند کاهش آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: اجتماعی سازی رویکردهای های عملیاتی دولت در کاهش آسیب های اجتماعی در دستورکار قرار گرفت.

سلگی‌ با اشاره به مشکلات ناشی از انواع آسیب‌های اجتماعی بویژه خودکشی، طلاق و اعتیاد یادآور شد: فرهنگ سازی با ابزارهای نوین هنری و ارتباطی و نیز تقویت امید در جامعه نقش محوری در کاهش مشکلات فرهنگی دارد.

طلاق و اعتیاد در صدر آسیب‌های اجتماعی مازندران

معاون استاندار مازندران از کاهش ۱۸درصدی آمار خودکشی در این استان طی نیمه نخست امسال خبرداد وافزود: هم افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در این حوزه اثربخش است.

سلگی با تقدیر از اقدامات و خدمات تحولی بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مازندران در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر لزوم بررسی دقیق و علمی علت گسترش و راهکارهای مقابله با انواع پدیده‌های مذموم اجتماعی تاکید کرد.

وی نقش‌ آفرینی دانشگاه‌ها در این حوزه پُرچالش را ضروری دانست و افزود: بزودی پژوهشکده مطالعات اجتماعی در دانشگاه مازندران راه اندازی خواهد شد.

مدیر کارگروه ملی مقابله با خودکشی سازمان اجتماعی کشور نیز در این جلسه با تاکید بر رویکرد محوری دولت سیزدهم در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: وزارت کشور بر روی کاهش آسیب های اجتماعی با رویکرد مردمی تمرکز کرده است.

فاطمه رازقی گفت: بدون مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیر دولتی مشکلات ناشی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در کشور ساماندهی نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha