۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85258747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر درستی هدایت نمی‌شود

تهران – ایرنا - یافته‌های جدیدترین نظرسنجی مشترک خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز پژوهشی (NORC) نشان می دهد که بیشتر بزرگسالان آمریکایی معتقدند که این کشور به بیراهه می رود.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، براساس نتایج این نظرسنجی، ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که آمریکا به بیراهه رفته و تنها ۲۱ درصد بر این باورند که کشورشان مسیر درستی را در پیش گرفته است.

به نوشته این خبرگزاری، در مقایسه با نظرسنجی یک ماه پیش، ۳ درصد به بدبین ها افزوده شده و از تعداد خوش‌بین‌ها نیز ۴ درصد کاهش یافته است.

میزان محبوببیت جو بایدن نیز روندی نزولی داشته و از ۴۰ درصد ماه پیش و ۴۲ درصد ۲ ماه قبل به ۳۸ درصد تنزل کرده که این خبر خوبی برای کارزار انتخاباتی وی نیست. البته سیاستمداران عضو حزب رقیب نیز از اقبال عمومی چندانی برخوردار نیستند.

کوین مک کارتی رئیس جمهوریخواه معزول مجلس آمریکا از محبوبیت بسیار اندکی نزد مردم برخوردار بوده و تنها ۱۹ درصد پاسخ دهندگان دید مثبتی به وی دارند. میچ مک کانل دیگر چهره جمهوریخواه کنگره و رهبر اقلیت سنا نیز از دید "بسیار" و یا "تا حدی" مثبت ۱۷ درصد مردم برخوردار است. میخکوب شدن ناگهانی این سناتور در کنفرانس های خبری هفته های اخیر نگرانی در در مورد سلامتی و شایستگی وی را افزایش داده است.

این نظرسنحی از ۵ تا ۹ اکتبر (۱۳ تا ۱۷ مهر) و از میان یک هزار و ۱۶۳ بزرگسال آمریکایی انجام شد و حاشیه خطای آن ۳.۹ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha