دادستان اسلامشهر حق تعیین حکم برای حریم منطقه ۱۸ تهران را ندارد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دادستان اسلامشهر حکم داده که همه حریم منطقه ۱۸ تهران باید وارد حریم اسلامشهر شود که این کار درست نیست و حق تعیین حکم ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با گلایه از اینکه واقعا کار عجیبی است که وزارت کشور و مسوولان تعیین حریم‌ها انجام داده‌اند، معلوم نیست عقلشان کجا بوده استف افزود: به عنوان متخصص این موضوع اعلام می‌کنیم که حق صدور چنین حکمی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در ری نیز برای منطقه ۱۵ این کار مشابه را انجام دادند، هشدار داد: قطعا این موضوعات را از طریق قوه قضاییه دنبال می‌کنیم چون با چنین اقداماتی در حال نابود کردن شهر تهران هستند در این صورت ۱۰ میلیون نفر شهروند چطور در این شهر زندگی کنند؟

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت چون دادستان است امکان صدور چنین احکامی را دارد، یادآور شد: این کارها را کسانی که منطق دارند و قانون می‌دانند نباید انجام دهند؛ با جدیت هرچه تمام‌تر این کار را پیگیری و اجازه انجام آن را نمی‌دهیم.

چمران در بخش دیگری فرا رسیدن ۲۳ مهر سالگرد شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی به دست منافقان است، گفت: امروز همچنین روز جهانی نابینایان یا عصای سفید است که این روز را هم گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم که شهر و همه امکانات کشور نه تنها برای نابینایان بلکه همه معلولان به خوبی قابل استفاده باشد؛ قطعا شهرداری و سایران نیز در این زمینه تلاش خود را همانگونه که تاکنون عملیاتی کردند باز هم ادامه داده و از آنها حمایت می‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: فردا ۲۴ مهر ماه روز ملی پارالمپیک است که موضوعی ارزشمند برای همه معلولان به ویژه جانبازان محسوب می‌شود؛ امیدوارم این جامعه ارزشمند نیز در میادین بین‌المللی موفق باشند.

چمران یادآور شد: ۲۴ مهر ماه روز پیوند اولیا و مربیان هم هست و امیدوارم یک پیوند واقعی، دائمی و هدفمند باشد و به نتایج بهتری از آنچه که هم‌اکنون است، دست پیدا کنند.

وی حریم شهر تهران را یکی از مشکلات مهم برای این شهر دانست، انتقاد کرد: وقتی دهه ۸۰ برای ۱۷ مورد از روستاهای داخل حریم طرح هادی تهیه و در صحن ارائه دادیم، وظیفه ما نبود؛ طرح جامع وظیفه مسکن و شهرسازی و طرح هادی نیز وظیفه بنیاد مسکن بود ولی وقتی بدون طرح و صاحب بودند با اعتبارات خود شورا طرح‌ها را تهیه کردیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آن زمان گفتند که این روستاها در تهران نیستند و مساحت تهران را از ۷۰۰ کیلومتر به ۶۵۰ کیلومتر کاهش دادند ولی در ادامه این روستاها تهران را بلعیدند؛ در جاده خاوران وقتی قصد این را دارند که قیام‌دشت مستقل شود، برای آن حریم تعیین می‌کنند ولی از نظر علمی باید یک حریم دایره‌ای تعیین شود.

چمران همچنین با محکوم کردن جنایات اسراییل بر علیه فلسطین اظهار کرد: امیدواریم با پیروزی طوفان الاقصی رژیم اشغالگر دیگر در آنجا حضور نداشته باشد و مردم فلسطین آزادانه به زندگی خود ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha