۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85258850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کردستان در دولت سیزدهم

سنندج- ایرنا- توسعه و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کردستان مستلزم تخصیص اعتبارات است که این مهم در دولت سیزدهم با پیگیری مسئولان استانی رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش ایرنا، کردستان دارای ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است که اراضی موجود در آن به سرمایه گذاران و متقاضیان واگذار شده و زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

۷۲۰ واحد صنعتی و کارگاهی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند و از آنجا که یکی از الزامات استقرار این واحدها ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است اجرای این مهم جزو برنامه های اولویت دار شرکت شهرک های صنعتی استان قرار گرفته است.

۲۶ پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اعتباری افزون بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تعریف شده است که بخشی از این پروژه ها در مرحله بهره برداری قرار گرفته و تعدادی هم دارای درصد پیشرفت فیزیکی مطلوبی هستند.

توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کردستان در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرک‌های صنعتی استان اظهـار کرد: پس از دستور استاندار مبنی بر لزوم تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی در استان و افزایش اعتبار برای پروژه‌های عمرانی، با تخصیص ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار، پروژه هایی در این حوزه به اجرا درآمد.

حمید رضا امانی با بیان اینکه با توجه به نیازمندی هر شهرک و ناحیه صنعتی به دنبال جبران کمبودها و رفع موانع تولید هستیم، افزود: پس از چندین سال کم توجهی و عدم اختصاص اعتبار لازم به این دستگاه اجرایی، در ۲ سال اخیر شاهد افزایش اعتبار اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرک های صنعتی هستیم.

وی اضافه کرد: در شهرک صنعتی سنندج چهار، سه پروژه مهم آماده سازی و آسفالت جاده دسترسی، خط انتقال آب و احداث شهرک فناوری-دانش‌بنیان به مساحت ۶ هکتار در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: برای ایجاد جاده دسترسی این شهرک علاوه بر اعتبارات هزینه شده از سال ۱۳۹۶ و به محض تحویل پروژه در شروع فصل کاری امسال به شرکت شهرک‌های صنعتی؛ قراردادی به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال با پیمانکار پروژه منعقد شد.

امانی با اشاره به اینکه با اعتبارات تخصیص داده شده تا اواخر مهر ماه سال جاری پروژه جاده دسترسی شهرک صنعتی سنندج چهار به اتمام می رسد، افزود: پروژه مهم تامین آب این شهرک هم با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

خرید زمین و ایجاد شهرک های جدید صنعتی در استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خرید زمین را جزو اولویت‌های این شرکت خواند و گفت: کیفی‌سازی شهرک‌های موجود، توسعه و ایجاد شهرک‌های جدید و خرید زمین را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌ایم.

سرانه زمین صنعتی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به طور میانگین ۱۸ مترمربع و این میزان در کردستان ۱۱ مترمربع است برای کاهش این فاصله کمیته خرید زمین در شرکت شهرک های صنعتی استان فعال شده است.

امانی یادآور شد: با فعال شدن کمیته خرید زمین، بررسی و امکان‌سنجی شهرک‌های صنعتی جدید در سطح استان در حال انجام است.

توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کردستان در دولت سیزدهم

بهره‌برداری از تصفیه خانه شهرک صنعتی مریوان

وی همچنین از بهره برداری تصفیه خانه و آسفالت معابر شهرک صنعتی مریوان خبرداد و گفت: پس از انجام‌ مطالعات، احداث تصفیه‌خانه در این شهرک صنعتی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفت و این پروژه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در آستانه بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: پروژه آسفالت معابر شهرک صنعتی مریوان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و آبان‌ماه به بهره‌برداری می رسد.

امانی بیان کرد: خیابان‌کشی، آبرسانی و تکمیل شبکه فاضلاب فاز۲ منطقه ویژه اقتصادی بانه با اختصاص ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در فاز دوم ناحیه صنعتی صاحب و فاز دوم‌ منطقه ویژه اقتصادی بانه پروژه‌های عمرانی در جریان است، افزود: مراحل اولیه و آماده سازی خیابان‌کشی، آبرسانی و تکمیل شبکه فاضلاب فاز۲ منطقه ویژه اقتصادی بانه با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha