شهرک صنعتی سنندج چهار در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان، مجموعه کارگاهی دانش بنیان و صنفی استان کلنگ زنی و شهرک صنعتی سنندج چهار (سرنجیانه) هم افتتاح می شود.

حمیدرضا امانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فاز نخست شهرک صنعتی سنندج چهار سال ۱۳۹۹ در حالیکه زیرساخت های اساسی آن از جمله آب و جاده آماده نبود به بهره برداری رسید، اظهار کرد: این شهرک در ۲ فاز تعریف شده است که مساحت فاز نخست آن ۷۵ هکتار و فاز دوم هم ۱۳۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۶ قرارداد در فاز نخست این شهرک منعقد شده است، افزود: این شهرک صنعتی هم جزو پروژه‌های نیمه تمامی بود که دولت سیزدهم آن را تحویل گرفت و به سرعت اقدام به تکمیل آن کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون این شهرک آماده سرمایه گذاری است، گفت: پروژه جاده دسترسی به این شهرک صنعتی به طول ۲ کیلومتر تا خرداد سال جاری ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

امانی با اعلام اینکه این پروژه که ارزش روز آن افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است، یادآور شد: میزان اشتغالزایی پیش بینی شده در این پروژه ۱۰ هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان ایجاد خط انتقال آب این شهرک صنعتی را از دیگر پروژه های بزرگ و مهم قابل افتتاح در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خواند و افزود: خط انتقال آب شهرک سرنجیانه به طول ۱۵ کیلومتر بعد از گذشت ۲ سال آماده افتتاح شده است.

امانی، کل هزینه انجام شده در شهرک صنعتی سنندج چهار را افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مطالعات و طراحی فاز دوم این شهرک صنعتی هم انجام شده و آماده برگزاری مناقصه و آغاز عملیات اجرایی است.

کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی مجموعه کارگاهی دانش بنیان و صنفی کردستان

وی همچنین از کلنگ زنی مجموعه کارگاهی دانش بنیان و صفنی شهرک صنعتی سنندج چهار در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: شهرک فناوری در مجاور فاز نخست شهرک صنعتی سنندج چهار در زمینی به مساحت ۶ هکتار احداث می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده برای احداث زیرساخت های این مجموعه کارگاهی دانش بنیان و صنفی استان نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۵۰۰ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha