از فریاد مرگ بر اسراییل تا مشخص شدن حریم شهرداری منطقه ۱۸ و اسلامشهر

تهران بزرگ - ایرنا - طنین انداز شدن فریاد مرگ بر اسراییل، لزوم پیگیری پرونده قتل داریوش مهرجویی و تفکیک حریم شهرداری منطقه ۱۸ تهران از اسلامشهر از جمله مواردی بود که در صحن امروز شورای شهر تهران انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ریاست مهدی چمران روز یکشنبه برگزار شد و مهدی اقراریان عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور خود فریاد مرگ بر اسرائیل سر داد و اعضای دیگر شورا نیز هماهنگ با او این شعار را تکرار کردند.

از سوی دیگر علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی و فردوس کاویانی هنرمندان سینما و تئاتر در روزهای گذشته گفت: متأسفانه داریوش مهرجویی و همسرش شب گذشته به قتل رسیدند.

وی افزود: این هنرمند یکی از کارگردان‌های بزرگ کشور بود و آثار خوبی را تولید کرد؛ برعکس فیلم‌های طنزی که این روزها سعی دارند به تکیه پرانی‌های جنسی مردم را بخنداند.

نادعلی تاکید کرد: از مراجع قضایی انتظار داریم که موضوع را پیگیری کرده و نتیجه پرونده را به اطلاع مردم برساند.

ساخت و ساز غیرمجاز در آزادگان ممنوع

همچنین احمد صادقی دیگر عضو شورا گفت: با توجه به جلوگیری عوامل خدوم شهرداری از ساخت و ساز غیرمجاز در بزرگراه آزادگان، فرمانداری اسلامشهر به کرات فشارهایی را برای خروج عوامل وارد کرده و با همکاری شورای تامین، اجازه ورود شهرداری تهران را نداده است.

وی ادامه داد: ادارات مسکن و شهرسازی مکلف هستند ظرف ۶ ماه موارد خروج حریم از مرز تقسیمات کشوری را شناسایی کنند و بر اساس نقشه نسبت به اصلاح نقشه حریم اقدام کنند.

به گفته وی، نقشه حریم اصلاحی که در قانون به آن اشاره شده پس از ممهور شدن باید توسط استانداری به مراجع ابلاغ شود اما این موضوع محقق نشده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تا زمان ابلاغ قانونی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی حفظ اراضی از تکالیف شهرداری تهران است، اضافه کرد: در صورت تداخل مرزهای حریم، مرجع حل اختلاف، طرح هادی و طرح‌های مربوط است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: استاندار تهران اجازه ندهد وحدت رویه مختل شود.

به گفته وی، استاندار به معاونت عمرانی دستور داد که موضوع را با مشارکت ذی نفعان دنبال کند؛ اما سوال ما این است که چرا کار در حوزه ستادی در حال حل و فصل است؛ اما فرمانداری اسلامشهر مصوبه ابلاغ می‌کند؟

صادقی با بیان اینکه چرا رییس دادگستری حکم به تعرض حریم شهر تهران داده است، تاکید کرد: درخواست ما این است که این موضوع در مراجع ذیربط مورد بررسی قرار بگیرد.

۳۰ درصد پست های سازمانی به معلولان اختصاص یابد

سوده نجفی هم در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به روز عصای سفید افزود: در حالیکه در دنیا دغدغه نابینایان دستیابی به تکنولوژی‌های نوین است اما در ایران توجه به طراحی و مناسب سازی معابر و محیط‌های شهری مخصوص نابینایان دغدغه اصلی این قشر است و از شهردار تهران می‌خواهم نسبت به انجام وظایف مندرج در قانون حمایت از معلولان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای ایجاد فرصت شغلی برای افراد معلول می‌بایست قانون اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های سازمانی به این افراد در دستور کار قرار گیرد، گفت: در تبلیغات شهری شهرداری مدعی شده که ۲۰۰ کیلومتر از معابر شهر تهران را مناسب سازی کرده که با بررسی‌های صورت گرفته این موضوع در سطح شهر قابل مشاهده نیست و لازم است که شهرداری محدوده و نقشه مناسب سازی معابر را بر روی سایت بارگذاری کند و همچنین گزارشی را در این خصوص به شورای شهر ارائه دهد.

شیخ زکزاکی به جلسه شورای شهر دعوت شود

پرویز سروری در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به نامه دادگستری اسلامشهر در خصوص تعیین حریم این شهر گفت: رییس دادگستری اسلامشهر در نامه‌ای خطاب به شهردار منطقه ۱۸ اعلام کرده که ظرف مدت ۲۰ روز کاری از تاریخ صدور این نامه می‌بایست تمام ابنیه و ادوات موجود در حریم اسلامشهر به صورت سالم تحویل شهرداری اسلامشهر شود، در غیر این صورت پس از پایان مهلت مقرر طبق قانون اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نامه در حالیست که ما از قوه قضاییه توقع نداشتیم که رییس دادگستری اسلامشهر با یک معضل ۲۰ ساله با یک نامه عادی اینگونه برخورد کند، توضیح داد: براساس قانون سه برابر وسعت یک شهر باید حریم باشد و حالا تهران در حریم اسلامشهر قرار گرفته و من سوال دارم در پی این نامه، پس حریم تهران کجاست.

سروری بیان کرد: مساله جالب این است که وقتی ما مصوبه ای در خصوص کمک به زلزله زدگان خوی داشتیم فرمانداری به ما ایراد گرفت که نباید بودجه شهر تهران صرف یک شهر دیگر شود و حالا چطور ممکن است که می‌گویند که ابنیه و ادوات موجود را در اختیار اسلامشهر قرار دهید.

وی با بیان اینکه این نامه راه حل نیست بلکه معضلات را افزایش می‌دهد، گفت: از رییس شورای شهر می‌خواهیم که موضوع را قاطعانه پیگیری کند تا شاهد از بین رفتن حریم پایتخت نباشیم.

نایب رییس شورای شهر تهران همچنین ضمن اظهار تاسف از جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل به حضور «شیخ زکزاکی» به ایران اشاره کرد و گفت: از رئیس شورای شهر می‌خواهیم که این مجاهد را به صحن شورای شهر دعوت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha