۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85261065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چمران: پایتخت حریم شهری مناسبی ندارد

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85261065
چمران: پایتخت حریم شهری مناسبی ندارد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با انتقادات از ساخت و سازها در حریم تهران گفت: پایتخت حریم شهری مناسبی ندارد و حریم فعلی کاملا ناعادلانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز سه‌شنبه در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلساتی برای تعیین حریم با شخص وزیر کشور، معاونین وزیر و استاندار تهران داشته‌ایم البته نمی‌خواهیم اجحاف در حق کسی شود اما باید پذیرفت که تقسیمات کشوری در مورد پایتخت غیرمنطقی است.

وی افزود: به جدا شدن قیامدشت کاری ندارم و اتفاقا به نفع شهر تهران است اما اینکه لب جاده را به شهر بچسبانند، درست نیست.

چمران با بیان اینکه پایین بزرگراه آزادگان دیگر جزو تهران نیست اما شهرداری پایتخت در این اینجا خدمات می‌دهد، یادآور شد: در حوزه حریم باید همکاری کرد اما به نظر می‌رسد دوستان در تقسیمات کشوری گویا خیلی تمایل به اصلاح آن ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه با وزیر کشور و معاون سیاسی وزیر در مورد حریم شهر تهران جلسه برگزار کردیم، گفت: قرار شد موضوع حریم عادلانه برطرف شود لذا نباید اقدامات در این بخش غیرمنطقی باشد.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتند قیام‌دشت را جدا کنند و ما اصراری نداریم همه بخش‌ها به تهران بچسبند، تکه پاره کردن از لحاظ شهرسازی نتیجه خوبی ندارد اما اینکه حریم را تا میدان بسیج بکشند با تصمیمات شهرسازی مناطق مغایرت دارد.

برنامه ما برای ترافیک تهران توصیه‌ای است

چمران در مورد افزایش ترافیک در تهران هنگام بارش باران گفت: برنامه ما برای ترافیک تهران توصیه‌ای است و پلیس راهور مسوول کنترل ترافیک است اما وقتی باران می‌بارد روش رانندگی تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات ترافیکی در شرایط بارندگی بیشتر و در نهایت پلیس مجبور به دستکاری در سیستم‌های هوشمند ترافیکی می‌شود، افزود: توصیه می کنیم تا حد امکان از این کار خودداری شود.

وی اضافه کرد: البته در این رابطه با پلیس راهور صحبت کرده‌ایم ولی مردم هم باید به هنگام بارش با صبر و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران این را هم گفت که ترافیک موجب اتلاف وقت شده و مباحث روانی در پی دارد و معمولا در نیمه دوم سال و کوتاهی روز ترافیک بیشتر می‌شود.

اتوبوس گرمخانه‌ای ضروری نیست

وی همچنین با اشاره به سردی هوا و طرح اتوبوس گرمخانه‌ای در تهران، تاکید کرد: این موضوع باید بررسی شود البته خیلی هم ضروری نیست چرا که ما در تهران گرمخانه‌هایی برای اسکان افراد بی پناه در سرما داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha