از جمع‌آوری واحد تفکیک پسماند در ری تا تعطیلی کارگاه زغال‌گیری غیرمجاز در اسلامشهر

شهرری - ایرنا - مشاور مدیر کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از جمع‌آوری یک واحد تفکیک و بازیافت پسماند در روستای طالب آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد رستگاری روز یکشنبه در این باره گفت: پس از معرفی واحد تفکیک و بازیافت پسماند به مرجع قضایی، متصدی اقدام به تخلیه و پاکسازی کامل محل کرد.

وی اظهار داشت: فعالیت مراکز تفکیک زباله و ضایعات غیرمجاز مغایر با ضوابط و قوانین بهداشتی و زیست محیطی بوده و آسیب‌های عدیده‌ای در حوزه بهداشت، سلامت و امنیت شهروندان در پی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش تولید زباله و حفظ محیط زیست، شهروندان از تحویل پسماندهای خود به افراد و مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

جمع آوری یک واحد زغال گیری غیرمجاز در اسلامشهر

از جمع‌آوری واحد تفکیک پسماند در ری تا تعطیلی واحد زغال‌گیری غیرمجاز در اسلامشهر

براساس این گزارش، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر نیز از جمع آوری یک واحد ذغال گیری با سه دهنه کوره سنتی در منطقه ده عباس این شهرستان خبر داد.

حمیده خدنگی افزود: در راستای گشت و پایش های انجام شده، کارشناسان این اداره موفق به شناسایی یک واحد زغال گیری غیرمجاز با سه دهنه کوره سنتی در منطقه ده عباس شدند که پس از صدور اخطاریه و با پیگیری های بعمل آمده، از ادامه فعالیت آلاینده این واحد جلوگیری و بطور کامل جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه واحدهای زغال گیری سنتی بیشتر در زمین های کشاورزی شهرستان بوده و شب هنگام فعالیت دارند، اظهار داشت: دود ناشی از فعالیت کوره های زغال گیری باعث به مخاطره انداختن سلامت و بهداشت ساکنین منطقه می شود و این اداره در صورت مشاهده چنین واحدهایی به استناد ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ماده ۱۲ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ضمن پیگیری قضایی موضوع را تا رفع آلودگی و یا جمع آوری واحد پیگیری می کند.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha