بیش از یک‌هزار شرکت فناور در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر، یک‌هزار و ۵۶ شرکت فناور در این پارک فعال است که جشنواره ای برای معرفی ظرفیت های این شرکت ها و همچنین توانمندی های حوزه فناوری استان تمهید شده است.

به گزارش ایرنا، جواد نوری‌نیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اظهار کرد: معرفی بیشتر پارک علم و فناوری و ظرفیت‌های آن در جهت استفاده بیش از پیش جوانان، از اهداف برگزاری جشنواره پارک علم و فناوری در قاب رسانه است.

وی با بیان اینکه این جشنواره رسانه‌ای در هفت محور برگزار می‌شود، اضافه کرد: محورهای این جشنواره شامل مردمی‌سازی و بومی‌سازی فناوری و نوآوری در استان، نقش پارک علم و فناوری در اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌آفرینی، افزایش تولیدات و صادرات فناورمحور و همچنین برونداد ایده تا عمل است.

وی با اشاره به اینکه آثار منتشر شده‌ در بازه‌ی زمانی اول دی‌ماه ۱۴۰۱ تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۲ می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره نیز تا دهم آذرماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هر شرکت کننده می‌تواند سه اثر در سه قالب این جشنواره را به دبیرخانه ارسال کند، اظهار کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر این جشنواره، در حد بسیار خوبی است که می‌تواند انگیزه مضاعفی برای علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره ایجاد کند.

نوری نیا افزود: علاقمندان شرکت در جشنواره پارک علم و فناوری در قاب رسانه آذربایجان‌غربی می توانند مطالب خود را در قالب های گزارش، یادداشت، مقاله، مصاحبه، خبر، چندرسانه‌ای و بخش ویژه دانشجویی ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها، این جشنواره را به عنوان یک مسوولیت اجتماعی نگاه کنند، افزود: دانش‌آموختگان و دانشجویانی که بدنبال فضایی برای بروز استعدادهای خود هستند، پارک این ظرفیت را دارد که ضمن در اختیار گذاشتن امکانات لازم در اختیار متقاضیان، در راستای عملی کردن ایده‌های خود بهره‌برداری کنند.

وی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۶ شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان فعال هستند و چشم‌ آنها به دنبال فرهنگ سازی رسانه‌ها در معرفی جایگاه این ظرفیت‌ بی‌نظیر استان است.

به گزارش ایرنا، در آذربایجان‌غربی هم‌اکنون ۲۰۶ نشریه مختلف مجوز انتشار دارند که از این تعداد، ۱۳۶ مجوز به صورت چاپی (نشریه) و ۶۷ مجوز به صورت الکترونیکی (پایگاه خبری) فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن نمایندگی ۳۰ روزنامه سراسری و ۱۲ خبرگزاری فعال هستند.

هم‌اکنون ۳۵۰ خبرنگار در خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب آذربایجان‌غربی فعالیت دارند که ۵۰ درصد آنان از بیمه خبرنگاران استفاده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha