نماینده پارلمان لبنان: کمک‌ها کجا هستند؟/سکوت نهادهای بین‌المللی شرم‌آور است

تهران-ایرنا- یکی از نمایندگان پارلمان لبنان به شدت از سکوت سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در قبال اوضاع بهداشت و درمان در غزه انتقاد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از النشره، «بلال عبدالله» از نمایندگان پارلمان لبنان به شدت از سکوت سازمان‌های بین المللی در قبال غزه انتقاد کرد.

وی گفت: سکوت سازمان‌های بین المللی در قبال فروپاشی بیمارستان‌ها و سیستم بهداشت و درمان در غزه مایه شرم است.

این نماینده لبنانی افزود: سازمان های بهداشتی بین المللی کجایند و چرا واکنشی در قبال صحنه‌های جنایت بار علیه کودکان و سالخوردگان نشان نمی‌دهند؟

وی بیان کرد: طرح‌ها، کمک‌ها و دارو کجایند؟

این نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: متاسفانه حتی معیارهای عدالت بهداشتی سیاسی شده است.

این در حالی است که امروز، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد که توقف موتورهای برق ذخیره در بیمارستان‌های نوار غزه، جان هزاران بیمار را به خطر می‌اندازد. این هشدار همزمان با بمباران شدید اطراف بیمارستان الشفا و القدس در غزه صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، ارتش صهیونیستی بار دیگر آمبولانس‌ها و مرکز امداد و نجات در منطقه تل الهوا در جنوب غربی شهر غزه را بمباران کرد. در این حمله چهار نیروی اورژانس و امدادگر شهید شدند. جنگنده اسرائیلی در حالی با موشک ، نیروهای امداد را در خیابان الجلاء در غزه هدف قرار داد که آن‌ها برای نجات مردم زیر آوار عازم مناطق بمباران شده بودند.

پیش از این نیز بیمارستان قدس فلسطین گزارش داد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ نفر را شهید کرده است.

همچنین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که با شدت گرفتن حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی، صدها نفر از ساکنان نوار غزه به بیمارستان قدس غزه پناه آوردند.

در حالی ۱۰ روز از شروع عملیات طوفان الاقصی می گذرد که رژیم صهیونیستی در مقابل رزمندگان مقاومت کاملا مستاصل بوده و فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می کند که در اثر این جنایت ضدبشری تاکنون ۲۷۵۰ فلسطینی بی دفاع شهید و ۹۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا این ساعت به ۵۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha