مالزی: تسلیم فشار غرب درباره حماس و فلسطین نمی شویم

تهران – ایرنا - نخست وزیر مالزی امروز دوشنبه با اشاره به جنگ فلسطین و اسرائیل اعلام کرد این کشور تسلیم فشار و سیاست های غرب درباره محکوم کردن حماس نمی شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های مالزی، کشورهای غربی و اروپایی بارها از مالزی خواسته اند تا حملات حماس را محکوم کند.

انوار ابراهیم نخست وزیر مالزی خطاب به پارلمان بیان کرد: گفته ام که ما پیش از این نیز با حماس رابطه سیاسی داشته ایم و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بنابراین، ما تسلیم فشار و سیاست های آنان نمی شویم زیرا حماس با انتخابات حاکمیت نوار غزه را بدست گرفته و مردم غزه آن را برای هدایت خود انتخاب کردند.

کشور مسلمان مالزی مدت ها حامی فلسطین و در تلاش بوده است تا مسئله اسرائیل و فلسطینیان را حل کند. این کشور با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارد.

سران حماس در گذشته بارها به مالزی سفر کرده و با نخست وزیران این کشور دیده کرده اند.

به گزارش ایرنا، مالزی و اندونزی روز یکشنبه خواستار ایجاد مسیری امن برای امدادرسانی به غزه و رسیدگی فوری به فاجعه انسانی قریب الوقوع در این منطقه شدند.

زامبری عبدالقادر وزیر امور خارجه مالزی برای گفتگوی بیشتر در مورد این موضوع به همتایان خود عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده عربی و همچنین برونئی پیام ارسال کرده است.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد دهمین روز خود شده که رژیم صهیونیستی در مقابل رزمندگان مقاومت کاملا مستاصل بوده و فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می کند که در اثر این جنایت ضدبشری تاکنون ۲۷۵۰ فلسطینی بی دفاع شهید و ۹۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا این ساعت به ۵۸ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، ساعاتی قبل "فیلیپ لازارینی" کمیسر آژانس امداد و اقدام و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی نسبت به شرایط بحرانی غزه هشدار داده و گفته بود که واقعیت امر این است که غزه درحال خفه شدن است و گویا جهانیان انسانیت خود را اکنون از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha