۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85260233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغال دانش بنیان راهکار مهم کاهش بیکاری است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: با توجه به نرخ بیکاری، یکی از راهکارهای مهم در کاهش این پدیده اجتماعی، تقویت اشتغال دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی در سنندج اظهار کرد: باید در کردستان اشتغال مبتنی بر کارهای فناورانه و داش بنیان توسعه یابد.

وی وجود نیروهای خلاق و جوان در این نمایشگاه را یکی از نقاط قوت آن برشمرد و افزود: خلاقیت نسل جوان و پای کار بودن آنها موضوعی است که با میدان دادن به آن می توان شاهد کارهای بزرگ و تاثیرگذار بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان کار و تلاش بر مبنای علوم و فناوری روز برای توسعه و پیشرفت کشور را نشانه وطن دوستی برشمرد و افزود: تلاش جوانان استان در کنار تجربه بزرگان بستری برای موفقیت و پیشبرد بهتر امور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اضافه کرد: رسانه ها نسبت به انعکاس موفقیت های فناورانه جوانان اهتمام بیشتری داشته باشند تا این مهم از دید عموم مردم مغفول نماند.

اشتغال دانش بنیان راهکار مهم کاهش بیکاری است

لزوم حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان هم با اشاره به نقش بی بدیل شرکت های دانش بنیان، بر حمایت همه جانبه دولت از جوانان خلاق، شرکت‌های دانش بنیان و نوآور زمینه ساز پویایی، تاکید کرد.

عبدالله رشیدی پور افزود: در اسرع وقت، در راستای بررسی مشکلات و نیز ایجاد سازوکار مناسب برای حمایت شرکت های دانش بنیان و فناور، جلسه ای با حضور همه ادارات و سازمان‌های استانی ذی‌ربط در استانداری کردستان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با هدف گسترش فرهنگ نوآوری و ارائه دستاوردهای پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه، شرکت‌های خلاق و فناور و صنایع دانش بنیان زیر مجموعه این نهاد،  از ۲۴ مهرماه  به مدت سه روز در سنندج برپا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان گفت: علاوه بر دستاوردهای پژوهشی و اشتغال محور جهاددانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق زیر مجموعه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی در موضوعاتی از جمله فنی و مهندسی، صنایع غذایی، کشاورزی، و غیره در این نمایشگاه حضور دارند.

رشیدی پور افزود: این نمایشگاه می تواند تبلور اراده و تلاش جهادگران جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و آموزش‌های توأم بامهارت آموزی و مهارت افزایی باشد و امید است که بازخوردهای مطلوبی در بین مسئولان استان داشته باشد.

حضور ۱۲ شرکت در نمایشگاه

رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان هم اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردهای پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه، شرکت‌های خلاق و فناور و صنایع دانش بنیان زیر مجموعه این نهاد به مدت سه روز در سنندج دایر است.

اکبر اسدی افزود: دستاوردهای پژوهشی و اشتغال محور جهاد دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق زیر مجموعه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه معرفی می‌شود و موضوعاتی از جمله فنی و مهندسی، صنایع غذایی، کشاورزی و نیز در نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

وی با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی با سایر ادارات استان گفت: بین شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای کردستان و جهاد دانشگاهی استان قراردادی با عنوان طرح داناب منعقد شده که براساس آن برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توجیهی و فرهنگی برای بیان اهمیت آب و نقش بسزای آن در جامعه ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه با هدف ارائه دستاوردهای پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه، شرکت‌های خلاق و فناور و صنایع دانش بنیان از ۲۴ مهر به مدت سه روز در سنندج برپا است.

در این نمایشگاه ۱۲ شرکت در زمینه‌های مختلف تولید از جمله صنایع غذایی، صنایع خودرو و غیره حضور دارند که از تعداد شرکت حضور یافته در این نمایشگاه چهار شرکت مربوط به حوزه دانش بنیان است.

علاوه بر دستاوردهای پژوهشی و اشتغال محور جهاد دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق زیر مجموعه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی، دیگر فعالیت های این نهاد از جمله فنی و مهندسی، صنایع غذایی و کشاورزی در این نمایشگاه حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha