مشوق‌های ویژه برای تخلیه مسکن مهر ناایمن سمنان + فیلم

سمنان- ایرنا- بخشی از مسکن مهر سمنان که بیش از ۳۰۰ خانوار در آن سکونت دارند از ابتدا دارای مشکلات ساختاری بود. بررسی‌های فنی در دوره‌های مختلف بحث «مقاوم‌سازی» را مطرح کرد که پیمانکار در اجرای آن تعلل داشت و اکنون تلاش برای بازشدن گره کور این بخش از مسکن مهر سمنان با تخصیص زمین ویلایی، وام ودیعه و برخی امتیازهای خاص به مالکان، از سوی مسوولان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کابوس بی‌خانه‌شدن و تخلیه خانه‌های ناایمن قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان خواب را از چشمان مالکان برده و اکنون با حمایت مسوولان این استان، زمین ۲۰۰ متری برای ساخت خانه ویلایی برای هر یک از مالکان، جایگزین و برخی مشوق‌های دیگر تصویب شد.

خانه‌های قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان شامل ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مجموع ۳۳۶ واحد از سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ آغاز شد و ساکنان آن از اردیبهشت ۱۳۹۲ ساکن شدند و از همان‌زمان به دلیل ترک‌های عمیق خانه‌های نوساز کار به شکایت رسید و حکم بر مقاوم‌سازی صادر شد، اما به دلیل تاخیر در مقاوم‌سازی کار به تخریب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در این باره روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خواسته مالکان واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان برای معاوضه واحد ناایمن با واحد دیگر منطقی نیست و طبق پیشنهاد استانداری به راه و شهرسازی تخصیص زمین ۲۰۰ متری در قالب نهضت ملی مسکن به مالکان واحدهای تخریبی تصویب شد.

محمد حمیدی افزود: مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان در قبال تخلیه و تخریب خانه‌هایشان درخواست واحد دارند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت، اما این خواسته برای استان مقدور نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان از قشر ضعیف اقتصادی هستند، تصمیم بر این شد فرم ج افراد سبز شود تا بتوانند پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت دریافت کنند.

وی ادامه داد: پرداخت سه میلیارد ریال وام ودیعه مسکن با تنفس ۲ ساله به هر یک از ساکنان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر، از دیگر اقدام‌ها برای کمک به مالکان برای تخلیه خانه‌های ناایمن است.

تلاش استانداری برای بیشترین کمک به مالکان

حمیدی اضافه کرد: مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با وجود در نظر گرفتن ودیعه مسکن و وام کمک هزینه ساخت خانه در زمین ۲۰۰ متری، اذعان کردند که توان ساخت خانه ندارند و بر این پایه، برای کمک به این افراد با چند پیمانکار برای ساخت خانه ۷۵ متری در زمین ۲۰۰ متری رایزنی شد و در نهایت با یک پیمانکار بومی توافق به نتیجه رسید.

وی با اشاره به تلاش برای درنطرگرفتن برخی امتیازها برای خانوارهای مسکن مهر ناایمن ابراز کرد: کاهش سود بانکی بخشی از وام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت در دست پیگیری است، اما قول ۱۰۰ درصدی نمی‌توان داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه تخصیص کمک بلاعوض توسط مدیریت بحران استانداری در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: استاندار سمنان طی نامه‌ای به وزیر کشور خواستار کمک به مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان شد و وزیر کشور نامه را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای همراهی ارجاع داد که طبق این گزارش تلاش می‌شود بخشی دیگر از هزینه ساخت از محل کمک بلاعوض تامین شود و برای باقیمانده تامین مالی به دنبال کمک هستیم و اگر نشد، در قالب تسهیلات کم‌بهره با مالکان همراهی لازم درنظرگرفته می شود.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha