۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبر: 85260474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اندیشمندان مالزی حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها را محکوم کردند

تهران - ایرنا - جمعی از اندیشمندان و فعالان سیاسی-اجتماعی مالزی با صدور بیانیه ای خطاب به دولت آمریکا، ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست ها، سیاست های جانبدارانه و ضدبشری کاخ سفید را در قبال تحولات جاری در خاورمیانه و وحشیانه ترین جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین در حال ارتکاب است، قویا محکوم کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا در بخشی از این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار سفارت آمریکا در مالزی جهت انتقال پیام خشم و انزجار مردم مسلمان مالزی از سیاست دولت آمریکا در حمایت تمام قد از جنایات صهیونیست ها قرار گرفته، آمده است: ما ناراحتی و خشم مطلق خود را از بمباران های پیاپی غزه توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی که کاملا توسط ایالات متحده تامین مالی و حمایت می شوند، ابراز می کنیم .

اندیشمندان مالزیایی در بیانیه خود آورده اند غزه به یک میدان کشتار توسط سلاح های آمریکایی تبدیل شده است که کودکان، زنان و خانواده ها ، روزنامه نگاران و غیرنظامیان را در خیابان ها و خانه هایشان هدف قرار می دهد.

"بمباران بی امان منازل مسکونی، زیرساخت های عمومی، مدارس، بیمارستان ها و تمامی مراکز درمانی ، دانشگاه ها مساجد و مراکز بشردوستانه تاکنون باعث شهادت بیش از دو هزار و 700 نفر شده... و این جنایات محصول حمایت نامحدود و بی قید و شرط ایالات متحده از اسرائیل با مدرن ترین سلاح های کشتار ساخت شده و مستقر در اسرائیل است."

این بیانیه خطاب به دولت آمریکا می افزاید: رژیم آپارتاید اسرائیل و نقض حقوق بشر را متوقف کنید و حقوق مشروع آزادی و عدالت را به فلسطینیان بازگردانید. از سوء استفاده از شورای امنیت سازمان ملل از طریق حق وتو خودداری کنید و از تمام قطعنامه های سازمان ملل پیروی کنید... محاصره غزه را برچیده و اسرائیل را از ارتکاب جنایات علیه مردم غزه بازدارید و مانع غصب سرزمین فلسطین، گسترش شهرک سازی غیرقانونی و هجوم به مسجدالاقصی و تمام اماکن مقدس در بیت المقدس شوید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha