۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85260563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۰ تن به سهمیه آرد شهرستان بیرجند اضافه شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از دی سال گذشته با توجه به نرخ رشد جمعیت و با پیگیری‌های لازم ۵۵۰ تن سهمیه آرد به سرانه کل استان افزوده شد که ۲۲۰ تن آن مربوط به شهرستان بیرجند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست شورای آرد و نان شهرستان بیرجند که در فرمانداری برگزار شد افزود: سهمیه آرد و نان برای مراکز شبانه روزی، خوابگاه‌های دانشجویی، حوزه‌های علمیه و مراکزی که مصرف انبوه دارند باید توسط اداره کل غله استان تامین شود تا از سهمیه شهرستان استفاده نشود.

وی اظهار کرد: کسری سهمیه آرد هم باید براساس عملکرد نانوایی‌ها و متناسب با سلامت آرد به نانوایی‌ها تخصیص یابد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دغدغه اصلی ما کیفیت نان است و نانوایی‌ها با توجه به کمک‌هایی که در تامین آرد به آنها می‌شود اگر کیفیت نان وضعیت مطلوبی نداشته باشد با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.

وی افزود: نانوایی‌ها توجه داشته باشند که عملکرد آنها از طریق سامانه نانی نو و مرکز رصد و پایش آرد به صورت سیستمی رصد می‌شود.

۲۲۰ تن به سهمیه آرد شهرستان بیرجند اضافه شد

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند هم در این نشست گفت: از اول شهریور امسال تاکنون ۶۹۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شده که از این تعداد ۵۸ مورد تخلف صنفی با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

غلامرضا وارسته افزود: از مجموع این تعداد ۳۱۱ مورد بازرسی از نانوایی بوده که از این تعداد ۳۷ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سهمیه آرد مراکز که نیاز به نان عمده دارند حداکثر ۵۰ تن در ماه است که برای اینکه صف نانوایی ها در شهر به درستی رعایت شود باید چند نانوایی مشخص شود که آنها خارج از زمانی که مردم برای تهیه نان مراجعه می‌کند پخت کنند.

میثم پیشدادیان افزود:در ۲۵ شهریور امسال ۱۸۰ تن سهمیه آرد به شهرستان بیرجند اضافه شده که این سهمیه قبلا کسر شده بود.

در این نشست مشکلات سهمیه آرد نانوایی‌ها، مشکلات سامانه نانی نو، ساعات کاری نانواها، وزن چانه، محدودیت فروش نان به مشتری، کمبود خمیر مایه خشک، توزیع سهیمه آرد در روستاهای بخش مرکزیو کمبود نیروی بازرسی در واحد های صنفی در شهرستان بیرجند مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha