۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85260604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار بیرجند: تولید نان با کیفیت از خواسته‌های مردم است

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: تولید نان با کیفیت مهمترین انتظار و خواسته مردم در مرکز استان است اما باید منافع نانوایان هم در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فاضلی فرد روز دوشنبه در نشست شورای آرد و نان شهرستان بیرجند که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: بیرجند شرایط متفاوتی نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد زیرا انتظار ارائه خدمات در تراز مرکز استان است لذا در بخش‌های مختلف باید سهمیه بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد.

وی با اشاره به سامانه نانی نو (نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها) گفت: این سامانه به خوبی تعریف شده است اما باید قدم‌های نهایی برداشته شود تا به سرانجام برسد لذا درخواست داریم مشکلات سامانه "نانی نو" رفع شود تا مردم و خبازی‌ها دچار مشکل نشوند.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: ما در مرکز استان باید الگو باشیم و انتطاری که درخصوص کیفیت نان از نانوایی‌ها داشته‌ایم تاکنون محقق نشده است.

وی بر نظارت بیشتر اتحادیه نانوایان بر عملکرد نانوایی‌ها تاکید کرد و گفت: در مرکز استان با توجه به بالابودن اجاره بهای مغازه‌ها این موضوع باید در مورد نانوایی‌ها مد نظر قرار گیرد و با قیمت مساوی نان در دیگر شهرستان‌های استان که هزینه‌های کمتری دارند، مقایسه نشود.

فاضلی فرد افزود: توزیع تعطیلی نانوایی‌ها در حد استاندارد به نسبت جمعیت شهرستان بیرجند باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد تا نارضایتی مردم را در شیفت صبح و ظهر و شب به دنبال نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های امیدآفرینی و اعتمادسازی در جامعه، حل مشکلات مردم است اظهار کرد: برخی از مشکلات سامانه نانی نو رفع شده اما باید اطلاع رسانی درست به نانوایان در مورد این سامانه انجام شود تا بتوانند با استفاده از آن برخی مشکلات را برطرف کنند.

فرماندار بیرجند گفت: نان را نانوا تولید می‌کند لذا اگر منافع این قشر تامین نشود انتظار بهبودی نان را نباید داشته باشیم.

فرماندار بیرجند: تولید نان با کیفیت از خواسته‌های مردم است

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۸۱ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان انجام شده که در این ارتباط ۴۱ پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۱ ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

علی تهوری بر استفاده از آرد تیره در نان سنگک برای افزایش ارزش غذایی آن تاکید کرد و افزود: با توجه به قیمت بالا، نظارت بر نان سنتی و لواش دوار باید بیشتر شود.

وی گفت: نانوایی‌ها بدون مصوبه مجاز نیستند نوع نان خود را تغییر دهند زیرا نان‌های سنتی در حال جمع شدن و تبدیل به سمت نان ریزشی است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: هزینه اجاره بهای واحد صنفی نرخ‌گذاری شده اما این واحدها همچنان از اجاره بها گلایه دارند.

وی گفت: باید تعطیلی نانوایی‌ها به مردم اطلاع رسانی شود تا با مشکل تهیه نان مواجه نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha