۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85227847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت آرد تولیدی در خراسان جنوبی ارتقا یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: آرد تولیدی در کارخانه‌های استان با ورود جدی این اداره‌ کل منطبق بر استاندارد شده و با کیفیت است.

مهدی دستورانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از ورود ما در کارخانه‌های آرد استان کنترل‌های لازم به دلایل مختلف از نظر استاندارد انجام نمی‌شد.

وی عنوان کرد: در این دوره کنترل‌های لازم انجام و نمونه‌ها به شهرهای دیگر ارسال شد که نتایج آزمایشات نشان داد کارخانه‌های تولید آرد ۲ مولفه درصد سبوس گیری و اندازه ذرات را رعایت نمی‌کنند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: اندازه ذرات باعث می‌شود که آرد یکنواختی خوبی نداشته باشد و در مجموع نان با کیفیت پخت نشود.

وی با اشاره به فعالیت سه کارخانه تولید آرد در خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از کارخانه‌ها به سرعت خود را با استانداردهای ما منطبق کرد و برای رعایت استانداردها به ۲ کارخانه دیگر در بیرجند اخطار دادیم که به دلیل توجه نکردن به اخطارها در این کارخانه‌ها، تولید آرد سنگک تعلیق شد.

دستورانی افزود: پس از تعلیق، این واحدها هم با کاهش سبوس‌ گیری و تولید آرد یکنواخت رفع تعلیق شدند و در حال حاضر تولید آرد در کارخانه‌های استان با استانداردهای ما مطابقت دارد و نظارت‌ها همچنان بر روند تولید آرد ادامه دار است.

وی گفت: علاوه بر نظارت بر آرد تولید استان نسبت به آرد تولیدی سایر استان‌ها و توزیع شده در استان هم نظارت می‌شود به عنوان مثال آردی از استان گلستان وارد استان ما می‌شد که طی نامه‌ای به اداره‌ کل استاندارد گلستان موضوع را پیگیری کردیم.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین نان و خمیر را در پنج واحد نانوایی از لحاظ فلزات سنگین و بلانکیت مورد ارزیابی قرار داریم که جواب همه آزمایش‌ها منفی بود.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهد آرد بی‌کیفیت در استان موضوع را به اداره‌ کل استاندارد اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha